Tjallalalla tjallalalall...

Jaha, annu en helg avslutad. Som vanligt blev det en mycket bra en. Torsdag var den au pair-kvall i leytonstone for en gangs skull. Jag, Nadja, Ula, Pauline, Kylie, Katarina och Anna samlades pa O'Neils. Dar blev det MYCKET skratt, snack och kareoke. Vid 1 brot vi upp och Ula holl mig sallskap, tillsammans med lite skrapmat, i vantan pa min nattbuss som borjar ga vid 2. Da jag bytte buss i Wansted satt nagra i som jobbar i spanska restaurangen mittemot busshallsplatsen pa ute serveringen och de tyckte jag lika garna kunde satta mig vid dem som att sitta dar ensam 2 meter bort. Sagt och gjort, det gjorde jag och stiftade darmed bekantskam med Anne, Julia (som bada jobbade dar) och Jeff (deras stamkund). Jattetrevliga allihop och det slutade med att jag blev kvar dar nagon timme, delade lite vin med och lat ett antal bussar passera. De tyckte absolut jag skulle soka jobb dar nasta ar och det skulle ju inte vara helt fel! Som tur var visade det sig att Jeff bodde 2 min fran mig sa jag fick plats i taxin hem och kom da hem ca 3.30. Mycket trevlig kvall fran borjan till slut!

Fredagen blev lugn och jag unnade mig att inte gora nagonting. Jon vantade dessutom pa besked om eventuellt jobb pa eftermiddagen och i sa fall hade jag fatt ta hand om barnen sa jag kunde anda inte aka langt bort utifall att. Pa kvallen daremot var det fullt os! Jag motte Lisa vid Tottenahm Court Road  strax efter kl 20 och tillsammans gick vi till Bar Salsa (96 Charing Cross Rd). Sedan blev det salsa for hela slanten med alla huggers! Vi har borjat mer och mer tillsammans forutom att dela ut free hugs, kul! De som var dar var jag, Lisa, Rebecka, Billy, Stuart, Marine och Leonardo. Tyvarr var manga tvungen att aka innan tolv for att hinna med sista tunnelbanan, men jag och killarna holl modet uppe och hade hur kul som helst! jattebra liveband och alla mojliga sorters manniskor. Riktigt duktiga lationosar och (hrm) mindre duktiga tanter i blommiga storkjolar, men det var det som gjorde det sa kul. Jag och Billy var det perfekta dansparet och holl hart i varandra da ingen av oss kan dansa salsa alls, men gud sa kul vi hade! Vid tva drog han, jag och Stuart oss bort mot vara olika nattbussar och led med varandra for vara varkande fotter och billy som skulle upp och jobba tva timmar senare.. Bussresan gick bra fram till slutet da jag for forsta gangen lyckades sova sa djupt att jag missade mitt stop och vaknade upp pa endstationen av chafforens ljuva stamma "time to wake up!". Jag hade aldrig varit i Woodford Wells och kande inte alls igen mig, men jag gissade att det inte var alltfor langt hem sa jag borjade en hurtig powerwalk i iskallt, piskande regn, at samma hall som bussen kommit ifran. Som tur var kande jag relativt snart igen mig och vid 4 var jag hemma och somnade gott!

Lordagen var ju 6e juni, nationaldagen med andra ord, och det var ju tvunget att firas! Eller firas och firas, men nagot var vi ju tvungna att gora i allafall. Sa jag, Lisa, Nadja, Anna, Julie, Jonna, Pauline, Niklas och Christofer traffades vi Baker Street och gick till en helsvensk pub pa York St. Dar hade de tyvarr ingen lunchmat sa vi gick till en annan pub i narheten och at och snackade om allt och inget och larde kanna varann lite mer. Sedan gick vi dock tillbaka till svenskpuben for ol och svenska "hits" i hogtalaren (nar vi graver guld i usa, e-type och markoolio...). Riktigt trevligt och mycket skrattande. Sedan gick Pauline, Anna, Julie och Jonna, men vi andra plus Fredrik Hellander som anslot laddade for fotbollen sverige-danmark som sandes kl 19. Snabbt var puben proppad med svenskar plus nagra fa, latt overforfriskade danskar och ett par engelsman. Kul! Tyvarr forlorade ju Sverige, men vi hade en bra stund dar anda. Darefter akte jag, Nadja, Lisa och Fredrik till Leytonstone for att ga pa den afro-karibiska klubben dar men det slutade med att vi hamnade pa O'Neils istallet. Da vi kom dit vid tio var det bara vi och nagra till som satt och kollade pa golf sa vi satt bara och snackade. Men sedan sa det bara poff och sa var hela stallet fullt! Vi spenaderade sedan nagra riktgit bra timmar i klubbdelen dar det spelades riktigt bra musik. Bra blandning! Vid 3 knallade Nadja hemat och vi andra satte oss pa vara olika bussar hemat.

Da jag vaknade vid 10 pa sondagen var jag riktigt mor efter 3 galet intensiva natter och ville egentligen bara sova. Men biljetter till Romeo and Juliet var bokade till kl 13 pa Shakespear's open air globe theatre. Sa jag traffade Jenn och Rita kl 12 vid St Paul's. Precis innan vi gick over bron hande nagot som bara hander i London. En jattehog med helnakna manniskor lag mitt pa gatan och alla hade djurhuvuden (..masker) pa sig och latsasblod malade over hela kroppen! Runt om kring star sakert 40 fotografer och "hogen" skriker nagot om att folk ska sluta anvanda pals. Sarskilt mycket uppmarksammade de att de hoga svarta hattarna som vakterna vid Buckingham Palace bar ar gjorda av bjornpals. Hade jag ingen aning om och det ar ju faktiskt ratt hemskt.. Jaja det var en ovantad handelse i allafall. Romeo and  Juliet var underbar! Jattebra (och snygga) skadespelare, bra musik och vacker scen. Kul att se den med Jenn och Rita ocksa, da vi har pratat om det i evigheter. Kostade bara £5 och holl pa i 3 timmar sa jag rekomenderar verkligen att se den. Da det var slut akte jag, trott som jag var, hem och fick fantastisk god "roast diner" med familjen. Satt lange och pratade med Sheena och Jon vilket var ett tag sedan nu. Sedan blev det tv i sangen for min del innan jag somnade.

Sa jag attt det var en bra helg?!  =)

Idag har Jon for forsta gangen pa lange varit och jobbat, vilket ju var jattekul. Sheena har daremot varit uppe hos sin mamma tillsammans med pappan och alla syskon, da mamman nu ar doende i cancer. Nu handlar det bara om dagar sa det har sa klart varit det som allt kretsar kring har hemma just nu. Vi har pratat mycket om det och nu har Sheena slutligen berattat for tjejerna som nog borjar inse vad det betyder, i allfall Mia. Sa jag har aven "varnat" lararna om situationen idag. Trakigt for "nanny" ar bara lite over 60 och jattegullig och Sheenas pappa ar helt forstord. Sheena aker dit imorn kvall ocksa och tar med sig Jon och jag tar hand om flickorna. Tur i oturen ar att det hander nar de har en au pair som varit har sa lange och som de kanner val och inte en ny.

En annan sak: Sheena har haft kontakt med flera au pairer och aven jag har haft kontakt med en av dem och nu ar det nastan bestamt att nasta au pair blir en 22-arig tjej fran Irland. Blir nog bra, men usch vad konstigt det kanns!

Nu ska vi snart kolla pa Edward Scissorhands tror jag.
Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0