Nytt ar=nya mojligheter

Nu nar det ar ny au pairsasong och allt tankte jag att det ar dags att skaffa lite nya kontakter. Och kommer inte de till mig sa far ju jag komma till dem! Sa jag tog tag i det ordentligt och kollade igenom au pair-sidor pa facebook pa jakt efter au pairer i mitt omrade. Detta var igar kvall och det resulterade bland annat i att jag ska traffa en ny fransk au pair som heter Hawa ikvall pa George med Jenn och Kylie. Jattekul! Hon bor nara Woodford Station vilket ju ar nara mig, sa det vore ju kanon om hon visade sig vara kul. Jag hittade aven nagra som bor i Leytonstone sa vi far val se om det kan bli nagra fler man kan hanga ihop med i var. Jag anmalde mig aven pa en motessida for au pairer som ordnar traffar for au pairer. Sa for er ovriga london-au pairer: vad sags om lunch i stan sondagen 15 feb kl 12 med au pairer fran hela varlden? Vi borde ge det en chans i allafall. Kan dessutom verkligen rekomendera att kolla upp au pair-sidorna pa facebook, jag hittade bland annat nagra i Fulham, Hammersmith och Kingstone. Kan ju vara vart att kolla upp det.  =)

Idag har Mia varit hemma fran skolan for att hon var sjuk. Efter ett tag konstaterade val bade jag och Jon att sa illa var det nog inte, sa hon ska ga imorn. Men vi har haft en mysig dag iallafall. Jag forsov mig for forsta gangen idag (!) sa de stod och hoppade utanfor dorren kvart over 8 och ville ha frukost. Sa pa det sattet var det ju lampligt att Mia valde just idag att vara sjuk! Sedan at vi frukost och kollade pa Starwars alla fyra. Sedan jobbade Jon lite och jag spelade spel med tjejerna och efter det lagade jag lunch. Sedan akte Jon in till stan for att jobba och jag och Mia gick till nursery med Anna. Darefter tog jag en dusch och bakade sedan godismuffins med Mia. Vi gjorde vanliga muffin och stoppade smarties och kitt katt-bitar i dem. Blev helt ok och Mia alskade dem sa det var ju bra. Nu har vi precis hamtat Anna och nu lat jag dem kolla pa en till Starwars bara for att Mia ar sjuk och det darfor ar lite av en mys-slapp-dag. Snart ska jag laga middag och efter det hoppas jag att tiden gar fort till Sheena eller Jon kommer hem sa att jag kan bege mig till George. Om de kommer innan kl 19 ater jag nog dar med Kylie dessutom och det skulle ju inte vara helst fel. (Som jag namnt tidigare har de ju en valdigt trevlig winter sale dar, 2 meals for £5.. inte illa!)

See you!
Matilda

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej mattis!

det är alexandra, en tjej som jobbar på resturangen på grafikens hus, mörkhårig bor ute mot ekelund... Såg din mamma på gympan idag, en hurtig rackare! "Alla " som jag möter undrar hur londontjejerna har det så många tänker på er!

Hur som haver, massor av kramar från mig samt några strofer från U2's låt "One".

PÖÖÖSSS

2009-01-18 @ 18:48:31
Postat av: anna

inte mycket bättre du... mycket värre i halsen och dessutom över 40 graders feber... suck

2009-01-24 @ 23:31:32
Postat av: Mamma

Nu är det allt dags att uppdatera, Matilda!

Kram från Mamma



Till Madde om du läser detta: Tack för komplimangen. Jag vill gärna kallas "en hurtig rackare"!!!/Eva

2009-01-25 @ 19:49:30
Postat av: anna

hejhejhej

nu orkar inte jag se den här nerdy rubriken en gång till, matilda! jag vill ha en summering av vad som har hänt i ditt spännande och hektiska londonliiiiiiv! tänk vad du kommer ångra dig om två år om du inte bloggar ordentligt. då kommer du sitta och tänka "åååh jag skulle ha bloggat mer, undrar vad jag hade för mig egenligen..." haha så kom igen och updatea nu!



puspsusspuss

2009-02-05 @ 16:45:56
Postat av: Julie

Nu Matilda ar det sa illa att till och med jag reagerar!

Hoppas ni hade det kul igar och fira Linsan ordentligt nu! Ha de sa mysigt pa countrysiden!

Puss

2009-02-06 @ 22:28:57
Postat av: Lisa

Matilda, nu får du för sjutton uppdatera! Jag vill veta vad du sysslar med därborta i storstan! Träffade Linnea idag, hon sa att ni hade haft en jättebra helg, kul! :) pusspuss!

2009-02-09 @ 18:19:51
Postat av: anna

böhöööö! jag tror att en uppdatering här skulle kanske påskynda min tillfriskning. bara så att du vet...



/din bästaste bästa vän i nöd, lust och toalettköer

2009-02-20 @ 13:04:35
Postat av: anna

vad bra =)

abslut, klart vi ska ses till helgen

pusspusspuss natinatti

2009-02-23 @ 01:46:04
Postat av: Anonym

du vet val att ju langre du drar ut pa det, desto jobbigare kommer det att bli! du kommer aldrig mer fa peace of mind om du inte uppdaterar lite...

2009-03-03 @ 17:10:00
Postat av: carro

Ha en jätte bra dag!!



Kram

Carro

2009-03-03 @ 17:14:18
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: anna

mittlondon.blogg.se



dödsförklarad fredagen den 20e mars klockan 12.39 lokal tid



2009-03-20 @ 13:39:48
Postat av: Mamma

Finns det verkligen inget liv i liket(mittlondon.blogg.se)? ? ? /Mamma





2009-03-23 @ 06:44:43
Postat av: Anonym

2009-03-23 @ 06:45:24
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-23 @ 06:52:08
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: anna

eva: jag kunde tyvärr inte finna något...

2009-03-24 @ 19:24:44
Postat av: Mamma

Anna!

Det är tur att jag har DIN blogg! Där kan man få lite kompletterande information till våra telefonsamtal med Matilda + foton! Tack för det. /Eva



PS! Din blogg är dessutom väldigt trevlig och underhållande! Du är en duktig skribent!

2009-03-25 @ 08:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0