A half busy, half lazy week end

Jag har hunnit med mycket de senaste dagarna. I fredags unnade jag mig att sova ut och ta det riktigt lugnt halva dagen. Kl 17 traffade jag Anna i Covent Garden dar vi strosade runt och pratade med overdrivet charmiga forsaljare. Efter mycket diskuterande om vi skulle ta cykeltaxi eller tunnelbana till Leicester Square blev det tyvarr det sistnamnda pga av priset. Kl 20.30 traffade vi Julie och Australiensiska Kylie och strax darpa hittade vi en spansk mysig restaurang. I vantan pa Jenn bestallde vi lite Sangria som var god (dock inte som i Barcelona kara globalsystrar, den ar nog svarslagen!). Efter ett tag ringde Jenn och berattade att Sara, mamman i hennes au pair-familj var sen fran jobbet och att hon darfor inte skulle kunna komma in till oss. Trakigt! Men vi bestallde tapas for fyra personer, vilket skulle kunnat rackt till sju! Men det var verkligen supergott och det var en jattemysig atmosfar sa det var perfekt! Efter lite mer an tva timmar med mycket prat och skratt akte vi hemat. Jag och Kylie hoppade pa Central Line, hon steg av i Stratford dar hon bor med sin pojkvan och jag gick av i South Woodford for omvaxlings skull. Jag kom hem strax innan kl 24 och efter att ha pratat en stund med Sheena och Jon somnade jag bums.


TAPAS!  


Kylie, jag och Anna                                                                      

(Bilder som jag snodde fran Julies blogg, hoppas det var okej Julie!)

Lordagen var kaos fram till kl 16 ungefar. Jag vaknade kl 8 av att barnen skrek och mamman var vansinnig. Inget tervligt uppvaknande sa jag forsokte somna om. Pa ett mirakulost satt lyckades jag och sov anda till kl 11 da jag vaknade av att Jon vralade MATILDA tre ganger utanfor min dorr. Jag skrek YES det hogsta jag formadde nyvaken som jag var men fick inget svar sa jag skyndade mig att kla pa mig. Det var hysteriskt mycket ljud overallt och jag insag att alla byggarbetare var har for att antligen fixa sovrummet. Det var anledningen till att Jon var tvungen att vrala for att jag skulle hora honom. Han trodde att jag hade dott da jag lyckades sova i allt ovasen. Det hade jag som tur var inte. Sheena och barnen hade akt till hennes mormor over helgen och Jon skulle ivag pa fotboll sa jag hade lovat att passa huset under dagen da hantverkarna var dar. Jag hade inget att gora sa jag satt i vardagsrummet pa undervaningen med TV:n pa hogsta volym och anstrangde mig for att hora nagot da de borrade for fullt i tegelvaggen ovanfor. Hysteriskt! Kl 16 akte jag in till Notting Hill dar jag motte upp Julie och Ebba. Vi strosade runt lite innan jag och Julie akte hem till henne i Fulham. Jag blev lite smakar i omradet dar hon bor. Supermysigt! Det var lugnt samtidigt som det verkligen kandes att man var inne i stan. Vi gick hem till henne och dar blev det pizza och vin tillsammans med hennes bror Louis som var dar och halsade pa over helgen. Efter ett tag dok aven hans kompis Sebbe upp. Det blev en trevlig kvall med mycket skratt. Sarskilt da vi kollade pa alla underbara klipp av bonde soker fru-Fredrik och Bjorn Gustavsson. Snall som Julienetten ar sa fick jag sova over och slapp aka hela vagen hem ensam i morkret.

Sondagen borjade pa ett ljuvligt satt, namligen ordentlig mattande frukost. Den forsta pa ungefar sex veckor! Darefter akte jag in till Hyde Park dar jag traffade Jenn och hennes Kanadensiska kompis Rita som ar 23 och kom hit i forrgar. Hon ska vara har som larare ett ar. Bade hon och Jenn ar fardigutbildade larare och traffades via utbildningen i Kanada. Det var verkligen en underbar dag, soligt och riktigt varmt sa det var perfekt att strosa runt i Hyde Park. Vi gick till Speaker's Corner dar min favorittalare var sa dar fastnade vi ca en halvtimme. Ebba kom och tillsammans gick vi fantasilosa som vi ar till Starbuck's for en fika. Darefter blev det introduktion av Primark for Kanadensiskorna som blev helt lyriska och kopte hysteriskt mycket. For dem som inte vet ar det ett stort shoppingcenter dar allt ar extremt billigt. Darefter blev det lite mer Oxford Street innan vi utmattade akte hem. Kvallen avslutades med en sen middag, kl 22 framfor Agatha Christies "Poirot" med Sheena och Jon.

En bra helg!

Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej! Såg din blogg på din msn, kul att du har det bra där borta och allt=) Jag var i London en sväng i helgen och på speakers corner i söndags också, synd att vi inte var där samtidigt:P ha det jätte bra!

2008-09-23 @ 10:42:27
Postat av: matilda

Vad roligt! Hoppas du hade en kul tripp hit! Ar allt bra med dig? Livet leker for mig just nu, det ar i och for sig inte alltid sa latt att vara au pair men det ar jatteroligt att bo i London! Kram

2008-09-23 @ 11:58:43
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: Julie

De e lugnt min kära:) Tack för i lördags, mycket roligt puss & kram

2008-09-23 @ 12:47:18
Postat av: isabelle

Hej Mattis:) Å vad roligt att du har det bra i London. Hoppas vi snart kan komma och besöka, saknar ju er! Puss och kram

2008-09-24 @ 10:41:32
Postat av: Catrin

jo då det är alltid lika kul att shoppa loss där borta:P Allt är bara bra med mig också! Hoppas det fortsätter att leka på lika bra som nu:P haha kram

2008-09-24 @ 19:24:22
Postat av: anna

hej gumman!

snäääääääälla följ med på fredag för annars kan inte jag heller gå ut för jag vill inte åka nattbuss själv :( och så vill jag ju såklart ha med dig hellre än något annat! i alla fall så pratade jag med amanda ikväll och du är såååååååå välkommen att smyga in här med mig på lördagsmorgonen. pusspuss

2008-09-24 @ 22:23:17
Postat av: matilda

hej pa dej! det ar klart att jag jattegarna skulle vilja det! det ar bara det att jag bestamde med de andra forst, men jag ska forsoka flytta det till lordag. jag ringer dig imorn alskade bulle! puss

2008-09-24 @ 23:59:23
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0