The needle and the spoon

Nu blir det en liten uppdatering om vad som hande i helgen. Det var (som vanligt) en mycket rolig sadan! I fredags slappade jag i princip hela dagen. Jag, som inte atit ute pa lang tid och visste att jag knappt skulle gora av med nagra pengar alls den har helgen, bestamde mig for att unna mig att ata middag ute ensam pa fredagskvallen. Jag gick till en av de mysiga italienska restaurangerna har i Woodford. Dar satt jag med min bok och at fantastiskt god mat samtidigt som jag anstrangde mig att se sofistikerad och intellektuell ut, for att inte verka tragisk dar jag satt ensam. Gick ganska bra tror jag. I vilket fall som helst alskade jag det. Senare pa kvallen gick jag och Jenn till George's dar vi motte upp Rita och Kylie for en drink. Dar var som vanligt smockat med folk men valdigt trevligt. Vi borjade prata med fyra engelsman som var Jenns nyinflyttade grannar! Heltrevliga! Sa da Rita och Kylie akte hem hakade vi pa dem hem. Da det visade sig att de hade en trampolin var ju succen given! Det blev en toppenkvall fylld med mer skratt an pa lange och jag kom inte hem forran vid 4-tiden. Jag hoppas det blir manga fler sadana kvallar framover med Samuel, Ben, Jack och Dean.

Pa lordagen akte jag och Jenn till O2-arenan. En gigantisk arena som byggdes i samband med millenieskiftet. Dar var det Festival New Orleans , vilket var hur trevligt som helst. Arenan var verkligen enorm, med en jattearena i mitten och flera mindre runt om. Det kandes som att ga runt i en liten stad. Det var mycket storra an det sag ut utifran. Vi lyssnade pa massa bra musik, kopte extremt god glass och hade en allmant skon dag. Pa kvallen blev det take away-kina och film i mitt rum for mig sjalv, men det var nog vad jag behovde efter tva intensiva dagar.

Sondagen var den mest handelserika dagen pa lange. Jag och Jenn akte in till South Kensington och motte Rita pa Victoria & Albert museum. Rita hade med sig tre av sina nya vanner: Sonja och Suzanne fran Australien och Kim fran Kanada. Jattetrevliga! Vi gick en guidad tur och lamnade museet aningens mer allmanbildade and da vi kom dit. Darefter knatade vi nagra hundra meter bort till Harrods, vilket var extra kul pga av att de andra inte varit dar och darfor blev helt i extas da de insag hur stor och dyrt allt var. Vid 17-tiden akte jag, Jenn och Rita till Ritas nya hus som ar ratt sa nara Canary Warf. Med andra ord ett valdigt trevligt omrade. Rummet hon hyr ar extremt litet, men mysigt, och de hon delar huset med, 5 andra i blandade aldrar, var supertrevliga. Lite senare akte vi bort mot Bethnal Green. dar at vi en snabbis pa Pizza Hut innan vi gick till Brick Lane. Jag alskar omradet kring Brick Lane. Det ar totalt galet, men sa charmigt. I princip alla (atminstone valdigt manga) ar indier och den kulturen ar verkligen narvarande. Det ar ratt sa fattigt omrade och det marks, man skulle inte vilja ga dar ensam. Men vi var ju tre och det var mycket folk ute. Vi hittade, efter lite letande, stallet vi sokte- Hooka Bar. Jattecharmigt! Hooka ar det vi menar med vattenpipa. Och det har stallet ar kant for sitt brokiga te-utbud. Sa vi avslutade sondagskvallen med att sitta utanfor baren pa kuddar, roka vattenpipa och dricka te ur sma skalar. Sanna mina ord: Jag alskar mitt nya Londonliv! Jag kom inte hem forran vid tolv-tiden. Det ar verkligen sjukt nar man tanker pa det, helt plotsligt borjar det kannas naturligt att hitta pa sadana dar skumma grejer en helt vanlig kvall.

  

Den har veckan har tjejerna hostlov och darfor ar mina arbetsdagar mycket langre an vanligt. Men jag och Jenn har bestamt att vi ska vara varldens basta au apairer som hitta pa massa kul hela veckan. Det borjade bra med "Teddy Bear picknick" i jatterondellen pa min gata och darefter Tumble in the Jungle da aven Kylie och hennes tjejer Sophia och Hanna foljde med. Imorn ska vi vaga oss pa att ta tunnelbanan in till centrala London och ga pa tva museer och ha med oss lunchpicknick. Haller tummarna for att allt gar bra!

Pa onsdag kommer Madde!


Kommentarer
Postat av: Lisa

herregud vilken helylle aupair du verkar vara :)

2008-10-29 @ 18:48:02
Postat av: matilda

oh ja, det kan du sla dig i backen pa! ;)

2008-10-29 @ 21:45:24
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: Anonym

teddy bear picknic.. herregud vad gulligt. onskar mina barn var stora nog att uppskatta sant! theo tycker det allra roligaste ar nar jag gor pruttljud med lapparna pa hans mage, eller nar jag ler hysteriskt stort och sager "heeeeeeeeeej!!!". det ar ocksa kul.

2008-11-04 @ 11:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0