I'm singing in the rain

Vart tog solen och varmen vagen?! Idag har det regnat en hel del, men av nagon anledning ar jag jatteglad i allafall, det ar en allmant bra dag, utan nagon sarskild anledning. Helgen och slutet av forra veckan var i vilket fall som helst solig och varm. En dag var det over 20 grader! Sverige..? ;)

I torsdags kvall kom pappa och Eric. Vi at pa den Bengaliska restaurangen som har blivit min nya favorit. Underbar mat och fantastiskt roliga servitorer! De tyckte att jag skulle komma dit varje vecka och ata. Det ar val inte varje dag det kommer dit en ung, vit tjej som varit i Bangladesh och verkligen tyckte om det.

Lordagen blev handelserik. Vid 10-tiden akte vi till Abbey Road. Vi kollade in overgangsstallet som Beatles an gang stegade over och bilisterna var tokiga pa alla turister som ville ha foton pa sig sjalva da de gick over gatan. Darefter promenixade vi bort till Regent's Park och vidare ner till Camden. Dar lunchade vi och kopte snygg-keps till Eric. Sedan tog vi tuben till Hampsted, ett riktigt dyrt, men fantastiskt vackert omrade i norra London. Dar gick vi runt lite, satt pa en pub ett tag och gick sedan ner till en jattefin park. Med dess sma markliga butiker, mysiga pubbar och fina parker, var detta absolut ett omrade som jag kommer utforska mer. Vi akte in till Piccadilly dar Eric fick sin forsenade fodelsedagspresent av mig. Det var att fa spela massa spel och prova konstiga grejer inne pa Trocadero. Mycket populart som tur var! Kvallen avslutade vi pa en italiensk restaurang och sedan akte vi hem till Woodford.

Pa sondagen kom pappa och Eric hit och lamnade lite efterlangtade saker, sasom musik och klader. Sedan tanka vi aka in till Hyde Park och Speaker's Corner, men det pagick reparationer mellan Leytonstone och Liverpool Station sa det tog mycket langre tid att resa, da vi var tvungna att forst ta en buss och sedan ett vanligt tag. Sa pappa och Eric sa hejda och klev av pa Liverpool Station och akte till Stansted. Lite sorgligt da vi hade jattetrevligt och det nu drojer anda till jul till jag far se dem igen.

Jag akte in till Hyde Park i allafall och traffade Anna dar. Vi lysnade pa nagra som talade i Speaker's Corner och darefter satt vi i eftermiddagssolen i graset och pratade en lang stund. Darefter tog vi en kaffe och sedan akte vi hemat.
En bra helg!

Igar fyllde Anna 4 ar! Hon var sa stolt och jag tror att hon ar jattenojd med sin dag. Hon alskade presenterna (mina med som tur var!) och tartan, mm. Dessutom var Sheena ledig igar och det underlattade ju for mig. sa igar var en mycket bra dag! (Bilder kommer!)

Och nu borjar jag antligen bli battre, bara lite rethosta kvar. Skont!

Nu ska jag snart gora i ordning Mias fotbollgrejer och fixa lite snack till henne och Anna. Men tanken pa att sitta i regnet och kolla pa da de spelar fotboll kanns inte sa lockande for tillfallet. Sarskilt inte da Jenn och Olivia ar sjuka och darfor inte kommer.

Well well, so long!

Kommentarer
Postat av: anna

vad skönt att nån har en bra dag. jag är trött grinig och har ont i huvet och i halsen. dagens enda ljuspunkt var väl egentligen då klasse möllberg ringde... nu ska jag trösta myles och läsa lite läxr med helena. hon har sjukt svåra ord denna vecka. vem kräver att en femåring kan stava ord som "quiz" eller "squirrel". det är ju nästan så att jag måste kolla i facit. då har jag ändå läst engelska bra många fler år än hon har levt :P



men ja, söndagen var verkligen supermys! sååå härligt väder! kram på dej, vi höres!

2008-10-15 @ 17:41:51
URL: http://annacarla.blogg.se/
Postat av: anna

now, please stop singing, start blogging!

2008-10-20 @ 22:34:21
Postat av: anna

jag hade väldigt gärna vilja ses på söndag (känns som om det var länge sen vi sågs...) men "tyvärr" är ju min pappa här hela helgen och vi ska på fotboll på söndagen... men helgen efter det är nog fri än så länge! på söndagen då kanske vi kan gå till den där kyrkan? hade du det bra hos susse? PUSS!

2008-10-22 @ 18:08:52
URL: http://annacarla.blogg.se/
Postat av: Julie

Hej Darling! försökte rínga dig nyss, men inget svar...såg att du hade försökt att få tag i mig igår, och ja, det var jag som skrev i torsdags kväll. Ikväll sitter jag dessvärre barnvakt och i morrn ska jag träffa en vän till familjen...men ring mig!Puss

2008-10-25 @ 14:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0