En helg med Sussilull

Onsdagskvallen var rolig. Jon bjod pa sin specialitet den indiska kycklingcurryn som jag inte hade smakat innan. Det var extremt gott! Da vi satt och at berattade Jon om sin vilda ungomstid da han flyttade till London, spelade i band, hade langt lockigt hardrockshar och dejtade svenska au pairer! Sheena och jag skrattade oss tarogda, jag kan verkligen inte tanka mig honom sa! Kl 22.30 akte jag och Sheena till Woodford Station och plockade upp Susse. Sa roligt att se henne igen!

Pa torsdagen var Susse med hela dagen och fick uppleva en au pairdag a la Matilda. Trevligt att ha henne dar, dagen kandes sa mycket lattare. Pa kvallen motte vi upp Julie och gick till en indisk restaurang har i Woodford. Vi at fantastiskt (och mycket!) god matVi borjade prata lite med servitorerna och da visade det sig att alla var fran Bangladesh. Och de blev helt till sig da Susse borjade prata bangla med dem! Sa vi fick jattemycket rabatt och de bjod oss pa allt mojligt. Sa dit gar vi allt igen!

  

Da vi vaknade pa fredagen konstaterade vi att Susse faktiskt var sjuk och att hon i princip inte hade nagon som helst rost kvar. Men vi tog det lugnt och akte vi in till Notting Hill och kom pa att det var precis ett ar sedan vi var dar tillsammans. Dar strosade vi runt pa Portobello Market, hittade fantastiska ringar, varldens otrevligaste forsaljare och sa satt vi lange pa vart och Linneas favoritcafe. Darefter akte vi till Oxford Street. Susse shoppade en klanning och ett par skor till kvallen. Sedan at vi en billig middag pa Mc Donald's innan vi akte hem till Woodford for att gora oss i ordning. Kl 23.30 tog vi en taxi med varldens markligaste chauffor till stationen. Vi tankte ga till Zoo Bar men dar var det fullt sa vi blev tippsade om Verve. Det blev stallet vi tillbringade natten pa och det var ratt bra.  Dar traffade vi ett urharligt gang fran Kanada och USA som vi var med resten av kvallen. Vi tog nattbussen fran Oxford Circus och var hemma strax efter 5. Mycket lyckat!

     

Lordagen sov vi ut och sedan packade Susse ihop sitt pick och pack och Sheena korde oss till stationen. Vi akte till Victoria Station och insag plotsligt att vi var sena. Vi missade taget med en halv minut, men som tur var gick det ett till bara en halvtimme senare. Sa blev det ett lite sorgligt farval innan Susanne for ivag till Chichester dar hon ska jobba som au pair hos familjen Sheppard. Kvallen tillbringade jag ensam da familjen var bortbjudna. Men det var riktigt skont att slappa i sangen framfor X factor med lite chips.

Den natten sov jag jattedaligt, jag vaknade hela tiden av att jag fros som en gris. Pa morgonen hade jag en extrem huvudverk och jag kande mig helt febrig. Sa Sheena gav mig nagra mirakeltabletter och sedan lag jag i sangen hela dagen och sov, sov, sov och kollade pa Harry Potter.

Nu har jag just lamnat Anna pa nursery och ska sova lite. Jag ar fortfarande sjuk och nu har aven Sheena blivit det och Anna borjar ocksa bli det. Det ar inte sa kul att jobba nar man ar sjuk, men det funkar och jag forsoker ta det sa lugnt som mojligt.

Pa fredag kommer pappa och Eric, ska bli jattekul!

Kommentarer
Postat av: Julie

Låter som ni hade en kanonhelg! Är också sjuk, så himla jobbigt...får gå till apoteket och fråga om de har någon mirakelgrejs...känner fortfarande ingen smak,suck. Hoppas du blir bättre snaaart puss krya på dig

2008-10-06 @ 15:15:20
Postat av: KelocC

Nice blogg :)

Besök gärna min.

2008-10-06 @ 15:16:23
URL: http://kelocc.blogg.se/
Postat av: Peggy

ah herregud.... har jag smittat HELA familjen??

2008-10-07 @ 18:00:55
Postat av: matilda

haha alla utom jon.. men det ar ingen fara, de repar sig nog :) jag ar himla glad att du kom och jag hoppas pa chichester nastnasta helg!

2008-10-07 @ 22:43:26
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0