Närmaste veckorna blir uppvärmning

11 Augusti lämnar jag Mariefred och Sverige för att bosätta mig i Woodford Green i nordöstra London. Där ska jag bo hos familjen Lilley som består av mamma Sheena, pappa John, Mia och Anna, 3 och 6 år gamla och två katter. Där planerar jag att  bli en underbart bra, snäll, rolig, cool och äventyrlig au pair som gör nya spännande saker med mina au pair-flickor. Väskorna är packade med massor av pyssel, fingerfärg, trolldegsrecept och tygpennor som ska plockas fram regniga dagar.

Men först åker jag på semester till England på torsdag med familjen och är där i 2 veckor. Första dagen ska vi hälsa på au pair-familjen för att säga hej och lämna lite packning. Spännande! Hoppas det känns rätt och att vi klickar, annars känns det ju inte lika exalterande att veta att man ska tillbaka 3 veckor senare och tillbringa ett år tillsammans med dem.. Jaja, det blir nog bra det där. Därefter bilar vi ned till Cornwall i sydvästra England med några stopp på mysiga Bed & Breakfast. Sedan umgås vi med underbara David och Chris, solar och badar. Kommer att bli jäkligt besviken om det inte är bra väder så man kan gassa på de långa stränderna och ha kul med bror min i de gigantiska surfvågorna. Förra Cornwall-semestern var ju helt idealisk så jag har väl tagit lite för givet att det ska bli lika perfekt i år. Jaja. Det blir nog kanon hur som helst!

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0