A great week end!

Helgen har varit riktigt skon! Jag har bara gjort roliga saker och tagit det lugnt.

Lordag:  Jag sov hyfsat lange, darefter gjorde jag mig i ordning och gick till tunnelanan. Sorgligt nog var det nagon som hade hoppat framfor ett tag och darfor var allt forsenat. Det tog mig 1,5 timme att komma in till Covent garden dar jag spenderade dagen. Jag gick i affarer, kopte lite saker som ar bra att ha och lite andra smagrejer. Sedan satt jag lange pa en uteservering och at pasta cannelloi och sippade rosevin. Jag kande mig riktigt sofistikerad och intellektuell!  =)
Tyvarr var hela tunnelbanesystemet fortfarande paverkat av morgonens olycka och det tog darfor evigheter att komma hem, sa jag satte inte nyckeln i dorren forran  20.30. 

Jag har forstatt att Sheena och Jon alskar stark mat, det har varit riktigt starkt varje dag hittills. Sa det ar ju en himla tur att jag gillar stark mat. Dagens middag var dock i starkaste laget, jag har aldrig atit nagot sa starkt. Det slog Bangladesh med hastlangder! Menn jag anstrangde mig for att se oberord ut, trots att jag knappt kande nagon smak pa grund av hettan!

Efter att ha tittat pa en deckare med Jon och Sheena gick jag upp till mig och kollade pa Sound of music. De har hur manga filmer som helst, oandliga hyllor fulla, sa jag kommer ha fullt upp hela aret!

Sondag:  Idag har jag spenderat ungefar hela dagen i parker! Forst akte jag in till Hyde park som jag i spurtigt tempo promenixade runt. I och med att det ar sondag var det Speaker's corner, vilket innebar att hur manga som helst kommer for att prata om allt och inget i ett sarskilt horn i Hyde Park. Det var mycket underhallande, men ocksa intressant (dock inte allt!) sa dar blev jag staende 1,5 timme. Sedan borjade jag prata med en man som lysnade pa samma person som jag och vi diskuterade amnet. Sedan at vi lunch tillsammans och da visade det sig att jag hade lyssnat pa nar han pratade om olivolja i  Speaker's corner for 4 ar sedan da jag var dar med konfaganget! Vilket sammantraffande! Jag hade inte glomt honom for han pratade om ett sa annorlunda amne och var dessutom rolig.

Sedan akte jag vidare till regent's park dar jag strosade runt ett bra tag. Sedan kopte jag lite fika och satt i graset och hade det ratt bra!

Kvallens mat bestod av hamt-Kinamat= GOTT!

Kommentarer
Postat av: Linnea

mattis! du verkar klara dig galant ju!

Mycket sofistikerat att dricka vin och dinera med dig själv! det är ju det vi pratat om att börja göra, mycket vuxet av dig!

När jag kommer måste vi gå till speaker's corner där jag inte varit och åka tillbaka till covent garden och framför allt notting hill, det är typ det mysigaste ställe jag varit på tror jag.

ska bli spännande att följa ditt bloggande om london framöver, jag menade förresten cornwall och inte cotswall i mitt förra meddelande!

Puss från en förkyld leif/ nea

2008-08-18 @ 16:15:28
Postat av: annapanna

OMG! jag skulle nog inte overleva, jag som ar sa himla fjantig med stark mat! men det ar ju tur att du gillar stark mat, har ater vi ganska basic saker. jag tror att dom ater mycket kyckling. jaja, hur som helst, nu ska jag lasa det oversta inlagget och kommentera det! >P pusspuss

2008-08-19 @ 20:03:04
Postat av: anna

forresten, den dar mannen med olivoljan! Honom kommer jag ihag, han var ju sjukt rolig! halsa honom fran mig om du ser honom igen :P

2008-08-21 @ 22:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0