20-23 nov

Nar torsdagskvallen antligen kom hade jag i princip langtat ihjal mig! Jag akte in till Bethnal Green dar jag motte upp Lisa, Susanne och Julie, superkul att ses allihop igen, det var inte igar! =) Vi gick till Brick Lane och hittade en jattemysig pub full med bohemiska poptyper. Dar slog vi oss ner med en stor snacksbricka med temat mellanostern och lite indiska inslag och varsin jordgubbsmohito! Sa mysigt! Bra musik dessutom och en rolig servitris. Pa vagen tillbaka till tunnelbanan sag vi en liten shop som hette Dhaka Corner och i och med att alla utom Julie varit i Bangladesh och Dhaka ar landets huvudstad var vi ju tvungna att titta in. Efter 1 min var Susanne mitt inne i en konversation pa bangla med butiksinnehavaren och plotsligt stod vi andra och pratade Bangladesh med en jattetrevlig bengal.

Da jag kom hem strax efter tolv satt Jon och Sheena och kollade pa Mamma Mia och det var jag ju sa klart tvungen att joina!
  

Pa fredagen kom Susse och Lisa over for att lamna lite vaskor. Mia var i skolan men Anna visade sig som tur var fran sin allra basta sida! Efter ett tag akte vi in till Camden dar vi spenderade manga timmar. Vi fyndade lite allihopa och det roligaste var val att vi kom darifran med exakt lika dana skinnjackor allihop! Dagen bjod verkligen pa diverse roliga och underliga personligheter..! Pa kvallen gjorde vi oss i ordning och akte sedan in till Leicester Square och gick till Zoo Bar och det var riktigt riktigt lyckat. Vi traffade nagra kul typer och tillsammans vandrade vi genom halva London och utforskade sma underbara parker a la Will och Anna Scott i Notting Hill! Nattbussen var inte lika packad med folk som vanligt, vilket var skont. Men vi traffade en kille fran Mocanbique som hette nagot sa kul som Prince och han var en kul prick som vi kanske gor nagot med nu pa sondag.
   
Lordagen var underbar, vi akte in till St Paul's och vandrade ner till Trafalgar Square och Piccadilly i stralande solsken. Vi tittade pa underliga gatuartister och sedan akte Susse for att traffa Luke och jag och Lisa akte till den mest halsoinriktade restaurang jag nagonsin satt min fot i. Det var kul och efterratten var underbar! Frozen yoghurt with fresh strawberries, blueberries and pomegranates..! Efter fick Lisa uppleva Primark for forsta gangen och darefter gick vi till en bokhandel dar vi kikade runt och Lisa fick nagra bocker inhandlade. Sedan akte vi hem, kokade grot och kollade pa Sweeney Todd som var riktigt bra. Susse kom och vi pratade om allt och inget och kollade pa en dokumentar om manniskohandel. Sa dar lagom upplyftande en lordagkvall.. nja kanske inte.

Pa sondagen akte vi in till Covent Garden dar vi kikade runt och lunchade. Sedan blev det ett smartsamt avsked pa Coffee Republic innan Lisa begav sig mot Heathrow for att flyga hem. Jag och Susse satt kvar lange innan vi vandrade ner mot Piccadilly och darefter Chinatown och Soho. Jag kom hem vid 18-tiden och var glad i hela kroppen efter en toppenhelg!

Kom snart tillbaka Lisen!!

Kommentarer
Postat av: anna

haha, är inte det där min topp du har på dig? ;)

vilken toppenhelg du verkar ha haft, skojskoj! ses på söndag? jag hoppas det! pusspuss

2008-11-27 @ 21:27:39
Postat av: Lisen

Åh vilken perfekt sammanfattning av en underbar helg! mejla dina bilder snart snälla :) jag har försökt mejla mina flera gånger, men det funkar inte av någon underlig anledning. ska försöka en gång till. och DU, lita på att jag kommer tillbaka snart! pusspuss!

2008-11-27 @ 22:48:31
Postat av: matilda

Anna: Det kan du lita pa att det ar, haha hoppas det var okej :P Du ska fa tillbaka den sa fort vi ses igen!!



Lisen: Ja det var verkligen hur bra sm helst fran borjan till slut! Och jag langtar sa tills du kastar dig pa ett plan hit igen! Puss!

2008-11-30 @ 21:33:06
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0