En helg spenderad i Chi, Portsmouth, Woodford och Covent Garden

Helgen var extremt intensiv och handelserik och mycket bra! Det borjade med att jag i torsdags fick sluta lite tidigare for att hinna packa och pallra mig ivag till Victoria Station. Kl 20.20 tog jag taget till Chichester daar jag var framme kl 22. Susse motte mig med ett skutt, en trumpethalsning och en stor kram och sa hoppade vi in i Wills bil som var anglalik nog att hamta mig. Det ar jag honom evigt tacksam for iom att regnet vrakte ner, har nog aldrig sett nagot liknande! Vi kom hem, sa tack och hej till Will, pratade lite med Cheryl, Nathan och smakillarna och sedan gick vi upp och lade oss, men vi somnade inte forran vid tvatiden. Nar man bor sa langt ifran varandra blir det mycket att prata om da man val ses.

Fredag: Dagen darpa sov vi ut, at grot och lekte med Zeb och Theo, Susses au pair-barn. Jag holl pa att smalta bort i moderskanslor da lilla Theo somnade i min famn dar jag vaggade honom, akompanjerad av svenska luciasanger som jag och Susse sjong tvastammigt i nagon timme. Sedan tog vi en tupplur vi ocksa och vid kl 13 tog Cheryl med oss till Portsmouth, vilket var jattetrevligt. Vi strosade runt i ett mysigt men stort shoppingcenter och darefter blev vi bjudna pa lunch av Cheryl pa en mysig restaurang i hamnen. Hog mysfaktor!


Sedan korde Cheryl hem oss och akte darefter till jobbet. Antligen var huset tyst och skont sa vi borjade gora oss i ordning for kvallen. Kl 18 gick Susse for att hamta Zeb och Theo pa nursey. Kl 19.20 hamtade Will upp oss och sa akte vi till Nags Head dar det var dags for Christmas meal! Det var en supermysig restaurang/pub som var fint juldekorerad. (Bilder kommer i nagot senare inlagg.) Det var Will och hans bror Toby som hade arrangerat det hela och bjudit in ca 20 vanner. Sa det var langbord och manga nya ansikten, de flesta glada, men nagra totalt gratrista. Jag fattar inte varfor de kom dit. Jag at vinterfrukter i vitvinssas till forratt, carvery till huvudratt och christmas pudding till efterratt. Mycket brittiskt kande jag! Vid 23-tiden gick vi till en pub vi varit pa forut och efter ett tag tackade jag och Susse for oss och hoppade pa bussen till Chichesters enda klubb Thursday's som var lika fulpackat och kul som vanligt! Det hande en hel kul dar, mycket kretsade av nagon konstig anledning kring en viss scarf.. och den var inte ens sarskilt fin. =) Innan vi akte hem blev det en kort "efterfest" hos vara nyfunna vanner Tom och Toby. Vi var hemma ca kl 6 och da somnade vi bums.


Lordag: Vi sov ut lange, at en halsosam frukost och promenerade sedan in mot stan och styrde kosan till West, baren som ar i en kyrka.. Dar jobbar Will sa vi kopte varm choklad och te och Will tog en paus och satte sig med oss. Sa blev det lite smaprat om gardagskvallen innan jag och Susse begav oss mot stationen. Kl 17.45 var jag pa Victoria Station igen och mottes av Julie. Vi at natchos pa en billig men trevlig restaurang pa stationen och sedan akte vi hem till Woodford. Nar jag kom hem var Sheenas pappa och latsasmamma dar och visserligen hann jag bara prata med dem ca 5 min innan de akte hem men jag kande verkligen att de var jattetrevliga. Jag och Julie gjorde oss i ordning och konstaterade vad otroligt skont- och ovant- att for en gangs skull ha all tid i varlden och inte behova stressa! Vid 22-tiden gick vi in hos Sam, Ben och Jack dar Bens fodelsedagsfest var i full gang. Det var inte sa mycket folk, bara ca 30 pers, men det var trevlig stamning och kul manniskor. Och de hade verkligen lagt ner jobb pa att det skulle bli lyckat sa det var en inhyrd dj med varldens anlaggning och i tradgarden fanns ett talt med riktigt bra varmeanordningar sa att man latt kunde sta ute utan att frysa. Det var en kul, handelserik natt som avslutades vid kl 7 da vi traskade hem igen. Jag somnade som en stock, men Julie som var tvungen att aka hem efter en halvtimme for att jobba, lyckades halla sig vaken stackaren.

Sondag: Jag vaknade vid 11 och akte in till Covent Garden dar Anna sa talmodigt vantade. Vi gick till en mysig italiensk restaurang i narheten av Leicester Square, dar blev det mycket prat och mycket cola. sedan strosade vi runt i mysiga kvarter och kikade i olika butiker pa jakt efter den perfekta klanningen som tyvarr aldrig dok upp, trots att vi anstrangde oss for att vara open minded och positiva. Mycket trevlig dag anda! Strax innan kl 18 var jag hemma, redo att sitta barnvakt. Sheena och Jon skulle pa Kid Rock-konsterten i O2-arenan. Tjejerna var helt hyper och overtrotta sa jag sag en hemsk kvall framfor mig, jag var ju ocksa ratt trott efter helgens bravader. Men till slut fick jag dem att lugna ner sig lagom till Annas bad, (mycket lampligt) och det blev riktigt mysigt till slut, aven om det tog ett bra tag tills de somnade.

Idag har varit en bra dag, Mia var hemma hos Olivia och lekte och at middag dar sa eftermiddagen blev betydligt lugnare an vanligt. Resten av veckan blir bra, imorn ska jag traffa en ny kompis som heter Prince Mathews (ja bara namnet, man hor ju att det ar en kul typ!) och pa torsdagskvallen ska jag forst till Ben en svang for att hamta upp min kamera som han akte en bra bit for att hamta snall som han ar och efter det ska jag till George med Jenn, Rita och Kylie. Hoppas Ula dyker upp ocksa!

Nu har dessutom jag och Linnea bokat in en Cornwall-helg! Det blir 6-8 feb, ska bli sa mysigt!

Nar jag laste igenom det har inlagget lite snabbt kande jag verkligen vad jag alskar mitt London-liv! Skulle inte vilja byta det mot nagot. =)

Kram och glad forsta advent i efterskott till er alla!


Kommentarer
Postat av: anna

hahaha, jag döööör, guuuuud en sån söt liten knubbs du har fått tag på! :D



höres snart så vi kan planera nästa helg :D pusspuss

2008-12-03 @ 12:24:34
Postat av: matilda

inte sant?! sockersot =) funderar pa att byta med susanne ;)

2008-12-03 @ 12:37:47
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: Peggy

..och anr jag laser det kanner jag bara hur trott jag ar pa mitt Chichesterliv. TACK och lov att vi flyttar harifran snart. Inte ens Will ar ju kul langre.. Naval. Har hittat chichesters gymnastikforening (tva manader for sent), sa jag ska ga och kolla pa gymnastiktavling pa lordag. Billigt och bra!

2008-12-03 @ 12:40:07
Postat av: matilda

hm ja da ar det nog lika bra att du kommer hit.. och det ar ju snart! ska bli kul. vad hette stallet nu igen? jon fragade igar och jag kom inte pa det. ha sa kul pa tavlingen!

2008-12-03 @ 14:49:41
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: anna

ja för sjutton alltså, han är ju i klass med min egen lilla TulleBulle. inte för att jag skulle byta min TulleBulle ens mot 10 miljoner men jag skulle kunna tänka mig att lägga till den där lilla Knubbe i min barnaskara här i sydvästra hörnet av London...

2008-12-03 @ 22:59:27
Postat av: Madde

Hej Mattis!

gissa vem som kom till grafikens hus, tillsammans med alla sina medarbetare, och åt lunch. jo Äpplet, rackarn har odlat skägg, ett sådant som bara gangsters har i filmer (runt munnen och lite under läppen...)han "kände dock inte igen mig" och man hoppar ju inte i hans armar för ynka 1000 kronor! Jag åker till istanbul idag med david och hans mamma, ska bli så roligt.

Tänker på er alla jätte mycket

Puss och hej

2008-12-04 @ 07:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0