Men se, da nalkas Lucia...

Denna veckan var riktigt bra. Jag tror det var forsta torsdagen som jag ite raknade timmarna tills jag slutade och jag drog inte en suck av lattnad da jag stangde dorren bakom mig pa kvallen. Det berodde nog pa olika saker, framfor allt att Jon jobbade i stan hela veckan. Men barnen var ovanligt charmanta och har haft flera sma karleksforklaringar till mig da de forsokt fa mig att vara deras au pair for alltid. Det varmde och jag kande varfor jag trots allt alskar de sma liven!! Dessutom har kvallarna varit jattetrevliga med Jon och Sheena. En kvall satt jag och Sheena och pratade i flera timmar och hon berattade om nar hon var i min alder och om hennes forhallanden innan Jon. Mycket underhallande kan jag tala om! ;) Haromkvallen kom Jon hem efter att ha handlat och sa sa han att "Nu Matilda blir du glad, jag har kopt sill! Det ater ju ni hela tiden i Sverige!" Som tur ar gillar jag ju sill och det var riktigt gott, paminde om svensk sommar sa har i Englands vinterrusk, men jag kan ju inte pasta att det ar nagot jag ater var och varannan dag precis..!

Igar at jag brunch pa var billiga supergoda smorgasbar med Jenn. Darefter akte jag till Liverpool Station for att se om jag kunde hitta en narmare vag till Brick Lane som vi ska till ikvall. Vagen dit var supertrevlig, jag har hittat nya favoritkvarter kan jag tala om! Supermysiga sma butiker och restauranger. Jag tittade aven in pa Spitalfields Market som var toppen. Sedan kom jag fram till svenska restaurangen/baren Fika. Jag kopte luciabiljetter av en jattetrevlig svensk tjej och tog en kaffe dar. Tyvarr var biljetterna till sjalva luciataget slut men jag fick tag i tre av de sista biljetterna till buffen kl 21 och festen darefter. Det ska bli supermysigt att fira lucia dar med Susse och Luke. Ska forsoka komma pa ett bra satt att ta mig hem bara, det stanger vid 3 och da gar ju inte tunnelbanan langre. Men det loser sig.

Idag skulle jag och familjen Lilley ha akt in till Hyde Park tillsammans for att ga pa Christmas fair. Men vadret ar sa trakigt, gratt och regnigt att vi skot upp det till imorn da det tydligen ska bli soligt och fint. Vadret vaxlar verkligen har. Nu ska jag snart forbi Jenn och aka in till stan med henne och Rita. Sedan blir det julklappsshopping och forhoppningsvis en liten stund med Ebba, Anna och Julie innan jag aker hem for att gora mig i ordning for Luciakvallen med stort L!

 Winter Wonderland in Hyde Park

Kommentarer
Postat av: anna

va? var du i stan idag? varför ringde du inte oss? vi som hade så mysipysigt! hoppas du får en rolig kväll pusspuss



ps. jag och ebba ska på stan imorn med ifall du vill med då ds

2008-12-13 @ 19:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0