En handelserik helg

Jag vet, jag ar extremt dalig pa att uppdatera! Anledningen ar att jag inte vill hanga pa familjens kontor for ofta, jag vet att det ar okej, men det kanns lite dumt anda. Men de har sagt att jag ska fa en dator i mitt rum sa da ska jag skarpa till mig och skriva oftare! (Jag ska aven svara pa ditt mail Lisa!)

Men forra veckan var bra, jag hade nagra stunder da jag holl pa att bli tokig pa barnen men pa det stora hela var allt bra. En eftermiddag tog vi bussen till ett lekstalle for barn som heter Tumble in the jungle, vilket var perfekt. Jag behovde bara sitta inne pa en stol, ata en muffin, dricka en cola, losa sudoko (ja du Susse, nu ar jag ocksa fast) och njuta av att barnen for en gangs skull underholl sig sjalva i nastan tva timmar. Det kostade £8 for oss tre men det var det definitivt vart sa dit aker vi nagon mer gang. Vi har aven traffat Ula och hennes au pair-barn Hanna och Sophia i parken flera ganger.

Jag och Anna har bildat en pakt. Vi ska ut och ga eller jogga sa ofta det bara gar. Helst varje kvall. Och hittills har det gatt valdigt bra, sa jag ar stolt!

Jag har hunnit med jattemycket den har helgen. Sheena och Jon akte till Prag och tjejerna var hos moster Laine.

I fredags akte jag och Ula (uttalas Ola) in till stan. Vi gick utmed Temsen och i narheten av London Eye fanns manga mysiga restauranger sa dar lunchade vi. Det blev himelskt god italiensk pizza. Efter mycket prat och lite promenerande akte jag till Bethnal Green och plockade upp kusin Daniel pa tunnelbanestationen. Han akte med mig hem, vi handlade lite mat, slappade lite, matade katterna och akte sedan in till Piccadily dar vi traffade Anna. Vi hamnade pa en mysig italiensk restaurang dar det blev riktigt god pasta och vin. Servitoren alskade oss och vagrade lata oss ga forran han fick nagra kindpussar! Darefter gick vi vidare in i kvarterna kring Piccadilly och tog nagra drinkar. Sedan kom Daniel pa den utmarkta iden att vi kunde aka till Brick Lane sa det gjorde vi och hittade en go uteservering dar det blev en ol innan vi akte hem till Woodford vid 1-tiden. Vi avnjot chokladglass i soffan till Legally blonde, men ingen av oss gav den nagon riktig chans utan vi pratade mest om annat fram till att Anna gick upp och lade sig (da jag och katten Esme hade en liten fight!) och Daniel och jag somnade i soffan.

Lordagen blev lugn och skon. Vi gjorde en nagorlunda god brunch och det var varmt och sligt sa vi satt flera timmar i tradgarden innan vi akte in till Camden. Anna akte dock hem till sig i Surbiton for att sitta barnvakt. Jag och kusinen strosade runt i alla konstiga affarer, kopte lite take away-kina- och marokansk mat som vi at ute i solen. Darefter akte vi hem och kollade pa Vem vill bi miljonar och X-factor fram till kl 22 da vi gick ut for att botaisera i Woodfords nattliv. Host. Det var ju inte sa varst stort men bjod anda pa mer an vi trott. Vi gick till en mysig "local pub/club" dar vi drack lite ol och pratade med nagra engelsman. Da vi kom hem blev det lite pasta och bacon framfor mer X-factor innan vi somnade.

Idag unnade vi oss att sova ut lite. Vid 13-tiden gick vi till tunnelbanan dar Daniel hoppade av vid Bethnal Green for att traffa en kompis och jag akte vidare upp till Paddington station dar jag hamtade upp Ebba. Gamla Ebba!! kul att ses igen, var ju ett bra tag sedan nu. Vi akte till Notting Hill dar vi tittade lite i affarer och satt lange pa ett mysigt fik. Vi satt pa uteserveringen och det var en himla tur att det fanns markis for helt plotsligt vrakte regnet ner och dt blixtrade och askade  som bara den. Sa dar blev vi sittandes ett bra tag, men det var bara trevligt, vi hade ju mycket att prata om i och med att hon nu ocksa ar au pair i London. Ca kl 17 akte jag hem, kopte lite take away-kinamat pa vagen som var extremt god. Sedan tog jag en kort promenix till den lilla lokala affaren dar jag kopte hem sant som vi hade atit upp under helgen. Nu ska jag satta pa en film och njuta av den sista lugna stunden innan familjen Lilley stormar in snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0