A short up date

Igar var en ratt kul dag for det hande lite nya saker. Da Anna och jag var i parken traffade vi Anna och Mias kompisar Hanna och Sophia som ar systrar och deras nanny Ola (en tjej) som ar fran Polen. Vi satt och pratade en lang stund och hon var verkligen jattetrevlig. Hon berattade att hon varit i London i fyra ar och nanny i tre olika familjer. Men i september ska hon borja plugga och da far Hanna och Sophia en nya au pair fran Australien som ar i min alder. Hoppas hon ar trevlig for vi lar ses en hel del i och med att vara barn leker tillsammans ofta. Efter lunchen som blev halvt hemgjord pizza gick vi till biblioteket med Ola och hennes tjejer. Kul som lite omvaxling.

Idag har jag varit i Camden town. Det var ett jattemysigt, udda stalle. Nastan alla som bor dar har antingen jattetatueringar, neonfargat har, piercingar over allt svarta/trasiga klader. (Okej inte riktigt alla kanske, men VALDIGT manga!) Och alla affarer var fulla med grejer for svartrockare, punkare, etc. Men det var mycket som var kul att titta pa och det var mysig stamning. Jag satt jattelange pa Starbucks och drack underbar cappucino och at supergod ciabata. Jag fyndade supersnygga byxor och en topp pa H&M som var ovanligt bra. Det lag ju i Camden och hade liksom snappat upp lite av den rockiga stilen, det blev riktigt bra faktiskt. Och sa kopte jag tva snygga (billiga) sjalar pa Camden Market och ett supersnyggt, enkelt skinarmband! Det kommer bli en framtida Matilda-klassiker har jag en kansla av!

Imorn fixar jag lite picknick till lunch nagon stans i stan och darefter ska jag traffa Anni Grothen!

Det ar sa fruktansvart skont med ledighet! Den har veckan har nastan tagit kal pa mig, menmen jag tror det blir battre. Som tur ar sa ar det langhelg, for det ar sk bank holiday pa mandag. Det ar ungefar som rod dag, alla banker och kontor ar stangda. Sa jag har fyra langa harliga dagar pa mig att vila ut till nasta veckas kampande med starka barnviljor borjar. Men nasta vecka bli ju kort, bara tre dagar och Ola och jag har bestamt att vi ska traffas med barnen nasta vecka, vilket kanns bra, da gar dagarna lite fortare och det ar skont att fa prata med nagon som inte gar till naveln pa mig som omvaxling..!

Nu ska jag ha myskvall, ata Maltesers och se pa Zorro!

Kommentarer
Postat av: Lis

Du börjar redan låta som en van London-bo :) uppdatera ofta, det är spännande att läsa om ditt nya liv! / Lis

2008-08-23 @ 12:27:57
Postat av: anna

imorgon runt 12 vid oxford circus? ehrm... östra uppgången? puss

2008-08-24 @ 18:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0