Alskade alskade London!

Ok.. nu var det lite val lange sen jag bloggade om mitt alskade London-liv. Men det har bara inte hunnits med pga av att sa mycket roligt har hant!

Mamma, pappa  o Eric var har en vecka, 1-9 aug, vilket var jattekul. Sarskilt kul att fa visa dem lite nya saker som jag fastnat sarskilt mycket for det har aret. Ska sammanfatta manaden som gatt i ett annat inlagg och sa klart lagga upp massor av bilder.

Helgen som just sprang forbi var en av de basta pa lange! Det var bank holiday, nagot som saklart var ett extra plus. Pa torsdagskvallen traffades jag o Nadja for lite vin pa Cuckfield's i Wanstead, en av de nya favoritpubarna.

Pa fredagen akte jag in till Leyton for att traffa Prince, men han madde tyvarr inte sa bra sa sa blev det inte. Istallet akte jag inte til Leicester Sq for att jaga billiga biljetter till musikalen Lion King. Efter att ha varit pa tva stallen dar de hyfstat billiga biljetterna var slut trodde jag att det var kort. Sa jag strosade planslost upp mot Piccadilly Circus dar jag av en slump hittade annu ett biljettstalle. Dar var det ocksa slut sa jag vandrade besviket ut, men plotsligt hor jag att gubben ropar tillbaka mig och da visade det sig att han hittat tva £35-biljetter! De hogg jag sa klart. Sedan traffade jag tva trevliga svenskar som ville ha tips om utestallen till kvallen. Jag gick ner mot Trafalgar sq for att leta efter Friend. Pa vagen kopte jag lite sushi. Jag hittade inte Friend men jag hade sa mysigt i solen pa graset utanfor National Gallery tills det borjade sporegna. Da sprang jag till Pret och drack kaffe tills Lisa kom. Vi gick langs the Strand och hittade teatern. Jattebra musikal! Otroligt bra musik och valdigt vackert. Dock var det nog lite dumt att jag hade sa extremt hoga forvantningar, men den var anda valdigt bra! Da den var slut vid halv elva drog vi oss ner till en av mina favoritpuber, Nancy's, som ligger e en liten grand vid Trafalgar sq. Dar var det lika mysigt som vanligt och dar drojde vi oss kvar lite for lange, vilket ledde till att vi missade sista tunnelbanan. Sa det fick bli nattbussen istallet.

Vid lunchtid pa lordagen motte jag upp Nadja, Christoffer och Lisa i Holborn och sa promenixade vi runt lite i de mysiga kvarteren kring Lamb's Conduit st. Vi lang-lunchade pa en italiensk restaurang och hann prata om det mesta. Mycket trevligt! Darefter akte jag och Nadja hem till henne, pratade lite med Lotta o Bradley och gjorde oss sedan i ordning for en kanonutekvall! Forst var tanken att vi skulle fordrinka lite med Lotta och hennes jobbarkompisar i Brick Lane, men som vanligt sprang tiden ivag sa det hanns inte med. Istallet akte vi in till Soho och hangde pa nagra pubar pa Old Compton st, kakade lite dumplings i China Town, innan vi slutligen traffade Christoffer strax innan tolv. Da gick vi till den lilla baren i Soho for att fixa intradesband till Heaven som bara kostade £1!! Kan det bli battre?! Sedan knatade vi bort till Londons storsta, basta och klassiska gayklubb Heaven som ligger i backen mellan Embankment och Charing Cross. Jag hade ingen aning om att det var sa stort som det var, men det var hur bra som helst, flera dansgolv och olika sorters musik och jatteharlig stamning! Vi tre hangde med helskona med latt speciella Darryn andra halften av kvallen. Dock var det ju ratt tydligt att han forsokte fa tag i Christoffer genom mig och Nadja haha, men det blev en kul kvall for alla parter! Vid 5-tiden slocknade jag o Nadja efter varldens godaste natt-bagel hemma hos henne!

Pa sondagen sov vi ut lange, gjorde sedan i ordning oss och knatade bort till Tesco for att fixa picknick-mat. Sedan tod vi tuben till Bethnal Green och at i den mysiga lilla parken dar och som sallskap fanns nagra sota tama ekorrar. Darefter promenerade vi till den norra delen av Brick Lane och hittade ett nytt toppenstalle! En liten sot bar, med mysig inredning och trevlig personal. Varm choklad och cosmopolitan! Marklig kombo kan tyckas.. de var dock inte blandade kanske bor tillaggas haha! Sedan akte vi at olika hall och jag akte hem for att mata katterna da familjen var bortrest till mandagen. Nagra timmar senare traffades jag och Nadja pa Cuckfield's igen och efter ett tag dar akte vi hem till mig for myskvall. Och det blev perfekt mysfaktor med choklad, chips och Sleepless in Seattle! Den somnade vi dock ifran, sa vi krop till kojs och skrattade bort en lang stund.

Pa morgonen tog vi det lugnt, gjorde en stadig frukost och kollade klart pa filmen. Sedan gjorde vi oss i ordning ackompanjerat av "...I wanna dance with somebody" pa hogsta volym och battre kan det ju inte bli da det ar sa mycket London i den laten! Sedan akte vi in till Queensway och promenerade tillsammans med tusentals andra glada manniskor till Notting Hill Carnival! Det var en fargsprakande, mangkulturell, galen fest med fokus pa Karibisk kultur. Jag hade aldrig kunnat tanka mig hur stort det var, jag tror inte ens vi var pa halva! Overallt var det rykande matstallen och det luktade underbart kryddigt. Langs hela gatorna var det olika lastbilsflak med dundrande musik. Sa klart mycket reggae. :) Det var soligt och jattevarmt, svetten rann verkligen pa alla. Man var ju lite avundsjuk pa alla bikinikladda afrotjejer! Alla dansade och var glada. (Det hade sakert inget att gora med den sota marijuanadoften som smog sig fram da och da haha) Vi var dar till 20-tiden da vi borjade dra oss. Det borjade skymma och vi skulle ju jobba dagen efter. Dessutom visste man ju inte hur det skulle bli da morkret lade sig och folk blev lite fullare. Men det var 11 000 poliser pa plats och go stamning sa det var ingen fara. Vi promenerade upp langs Portobello Road och tillbaka till Queensway. Riktigt mycket folk overallt sa det var svart att forsta att det var sondag kvall och det tog verkligen mot att aka hem. Menmen, det var en riktigt riktigt kul dag som alla borde uppleva och jag ska definitivt dit nasta ar och da ska jag gora det ordentligt! :)

MYCKET bra helg!! (Och bilder kommer!)

Idag var vi hemma och pysslade hela morgonen. Kl 14 lamnade jag och Anna av Mia hos Tulsi. Asa bjod in oss pa fika, vilket var lika trevligt som alltid. Jag kommer sakna Asa jattemycket, hon ar verkligen jattegullig och pa sista tiden har vi kommit riktgit nara varandra. Jag gullade med lilla Nimmie och henne ar jag ju helforalskad i, ett riktigt charmtroll! Sedan gick jag och Anna hem for att packa ihop simgrejer. Dar var Jons supertrevliga kompis Reeze, som jag inte traffat pa lange sa det var kul att prata med honom lite. Sedan tog vi bussen till Loughton for att simma. Tyvarr var det precis som forra gangen inte oppet for allmanheten sa det bidde inget med det. Istallet gick vi till en lekplats ett tag innan vi akte tillbaka hem. Till middag blev det kyckling och ris. Minkie Mia blev avlamnad av Asa vid halv sju da Sheena kom hem. Sa det var en inte alltfor anstrangande dag precis. Skont!

Kommentarer
Postat av: anna

hej gullegumman!



verkar ju vara fullt tempo! jag ska till london i början av oktober, så himla trist att du inte är där då! men å andra sidan vill jag ju såklart ha hem dig så vi kan fika som förr! =)



och den där låten "I wanna dance...." jag tror inte jag har någon annan låt som jag förknippar så starkt med en viss epok i mitt liv som med den. den är mer london än röda bussar och piccadilly circus.

eller jo, "en stilla vindpust" är ju mycket starkt förknippad till högstadiet, haha



saknar dig, kom hem snart!

PUSS!

2009-09-04 @ 18:11:04
Postat av: anna

hej gullegumman!



verkar ju vara fullt tempo! jag ska till london i början av oktober, så himla trist att du inte är där då! men å andra sidan vill jag ju såklart ha hem dig så vi kan fika som förr! =)



och den där låten "I wanna dance...." jag tror inte jag har någon annan låt som jag förknippar så starkt med en viss epok i mitt liv som med den. den är mer london än röda bussar och piccadilly circus.

eller jo, "en stilla vindpust" är ju mycket starkt förknippad till högstadiet, haha



saknar dig, kom hem snart!

PUSS!

2009-09-04 @ 18:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0