Parmesan-regn och midsommar! (forra helgen)

Nu har jag fatt Nadjas bilder fran forra helgen sa nu blir det en liten uppdatering av vad jag hade for mig da!

Pa torsdagen var vi som jag redan berattat om hos Kylie och Martin och det var hur trevligt som helst!





Pa fredagen akte jag till Canary Wharf dar jag kopte min midsommarklanning som jag spanat pa ett tag. Darefter akte jag anda ut till Chiswick for att luncha med Jacob vid hans jobb. Trevligt omrade, men vaaldigt langt bort. Nagot som jag definitivt insag da jag skulle aka hem. Trots att jag tyckte att jag raknat med extra tid sa blev det anda tajt att hinna hem till halv fem da jag skulle sitta barnvakt. Jag fick inte tag i Sheena sa i panik ringde jag Jenn som lovade att vara utanfor mitt hus 16.30 da Sheena och barnen kom hem. Jag stressade och svettades som en galning for att inte bli sa sen och sa ringde She da jag var i Snaresbrook och kl var 16.35 och sa att hon var sen och att jag inte behovde stressa. Pjuh! Men stackars Jenn hade suttit utanfor mitt hus med barnen i en kvart och vantat stackarn och jag fick aterigen en insikt om hur otroligt snall hon ar! En av de basta maniskor jag traffat utan tvekan. Sheena slappte av barnen till mig pa Woodford St och sa kopte vi lite godis att ha som matsack under promenixen hem. Jag lagade mat och barnen lekte, sedan var det baddags och darefter tid att sova. Allt gick bra och det blev en mysig kvall framfor Top Gun.

Lordagen var ju midsommar och trots att detta var min forsta midsommar i England sa var det definitivt en av de basta nagonsin!

Jag akte hem till Nadja for att hjalpa henne, Lotta, Bradley och Svea med forberedelserna. Vi fixade jordgubbar, blaste ballonger dekorerade etc, tills Emma kom. Da gick vi tre tjejer ut i skogen for att fixa midsommarstang. Med oss hade vi en sadan dar minisag som man har pa traslojden, kontursag kanske det heter?! Vi hittade den perfekta grenen liggandes i ett dike och efter lang tid och mycket, traningsverk, svett och skratt var vi antligen pa vag tillbaka hem. Sedan gick vi upp till bron i Leytonstone och plockade massor av blommor och sedan gick vi hem for att knapa ihop konstverket.

Med hjalp av staltrad (som for ovrigt ar nast intill omojligt att fa tag i har_ och en julgransfot blev det riktigt bra. Medans de andra gjorde sig i ordning "kladde" jag, som redan var fardigfixad, midsommarstangen. Den blev riktigt sot! Sedan gjorde vi och Lotta kransar till haret av blommor som Lotta varit och kopt och det slutade med att vi sag sa midsomriga ut som man bara kan!





Efter kl 15 kom det gaster hela tiden och som mest var vi kanske 30 pers. Mycket trevligt folk fran hela 8 lander!



Och sa hande en jatteknapp med otroligt kul grej! Vid 19-tiden kommer Nadja springande ut fran huset och sager "Matilda, blunda! Du kan aldrig gissa vem som ar har!" Och sa ledde hon in mig i koket och dar stod ingen annan an Christoffer! Varldens roligaste alskade Christoffer! Gud vad vi skrattade! Hur knasigt som helst, alla vi blev jatteforvandade. Men det visade sig att hans storasyster Jenny hade jobbat tillsammans med Lotta for lange sedan och att de darfor var kompisar. London ar inte sa stort som man tror..! Fast nar man tanker pa att det bor mer folk i London an i hela Sverige sa ar det ju ratt skumt anda..



Det blev god mat, roliga manniskor, dans kring var fina midsommarstang och lite roliga lekar framat natten. Tex armbrytning och "vem kan sparka hogst?". Sedan blev det till och med ett litet svenskt kulturellt inslag fran oss tjejer. Vi sjong "Nu gronskar det" och det gick faktiskt riktigt bra med stammor och allt och det blev mycket uppskattat!

Men kvallens hojdpunkt var nog anda ett skadat kna, Lotta, jag, Pat/Greg, Nadja och Sveas uppblasbara pool, det ar svarslaget!

Pa sondagen blev det mysig brunch i tradgarden med de gaster som var kvar. Riktig english breakfast! Det var stekande hett, sa jag, Nadja och Emma kopte iskalla drickor och gick till Wanstead Flats- ett jattestort naturomrade, med angar och sma sjoar, som sitter ihop med Epping Forest- dar vi lag och solade, pratade om allt och inget och lyssnade pa musik hela dagen. Pa kvallen gick vi hem till Nadja igen och at tacos med familjen, riktigt trevligt. Vid 21-tiden drog jag mig hemat efter en superhelg med nagra av de skonaste manniskorna jag vet!

   


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-06-29 @ 22:21:59
Postat av: Mamma

Riktigt söt midsommarklänning!

Kram från Mamma

2009-06-29 @ 22:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0