En upp-o-nervand vecka pa 64 Forest Approach

Den har veckan har varit konstig. Sheenas latsasmamma har haft cancer ett bra tag men forra veckan blev hon hastigt samre och lades in pa sjukhus. Pa tisdagen var bade Sheena och Jon dar och mormorn dog pa eftermiddagen. Hemskt, sarskilt for att hon bara var strax over 60 och just gatt i pension och hade massor av planer for vad hon och SHeenas pappa skulle gora i framtiden. Pa kvallen da de kom hem satt vi ner allihop for att forklara for tjejerna, nagot som var lattare sagt an gjort. Da Anna tillslut hade forstatt att hon inte kunde traffa nanny mer sa undrade hon vad som skulle handa med hennes kropp. Jon sa nervost att hon hade valt att kremeras och hoppades att slippa foljdfragor. Men nix:

Anna: Vad betyder kremeras?
Jon: Att man branner kroppen sa att det bara blir aska kvar som man sedan kan lata vinden sprida tex over havet.
Anna: Vad ar aska?
Jon: Ehm.. Du vet det som blir kvar pa grillen?
Anna: What?! Are we going to barbecue nanny? Can we never use the barbecue again after that?!
Jon: Ehm... Well...

Gud vad vi skrattade! Nar Anna till slut fick klam pa vad som skulle handa:

Anna: Sa nanny ska bli ask-pulver som slangs i vattne! Men.. kommer huvudet guppa ensamt bland allt pulver?

Ja.. det ar inte sa latt att forsta. Eller att forklara.

Pa tisdagskvallen satt jag, Sheena och Jon lange och pratade om allt och jag kanner verkligen att jag kom narmare dem bade den kvallen. Sheena berattade mycket om sin barndom som jag inte alls visste. Och jag sa till henne att aven om jag bara har traffat nanny nagra fa korta ganger och ju inte ar en slakting pa nagot satt, sa har jag ju faktiskt blivit en del av Sheenas familj och jag kanner verkligen med dem och fick faktiskt en liten klump i brostet.

Begravningen ar 23 juni och jag ska folja med och ta hand om Anna under sjalva sermonin och sa far hon (och jag) vara med efterat pa mottagningen hemma hos morfarn. Kanns lite konstigt att vara med dar iom att jag inte kanner manga som kommer vara dar. Dessutom, vad sjutton ska jag ha pa mig?!

Pa onsdagen akte barnen och Sheena till morfarn och Sheenas syskon sa jag var ledig. Riktigt skont! Jag slappade framfor tv:n i flera timmar, sov lite och pysslade ommig sjalv. Pa kvallen motte jag upp Jacob ipa Liverpool st och vi gick for drinkar i Shoreditch. Han tog mig till flera stallen dar jag aldrig varit forut, men som definitivt ska besokas igen. Det finns sa sjukt mycket haftiga, orginella stallen dar som man inte hittar nagon annanstans i London. Iom nattbussen som jag hoppade pa vid Old st var jag inte hemma forran efter 2, men det var en ovanligt kul onsdagskvall och kul att hanga med en svensk for omvaxlings skull.

Ikvall ska au pairerna ut i Stratford. Forhoppningsvis hanger Jenns kusin med. Han ar har pa besok i nagon vecka.
Det ar tunnelbanestrejk i London- valdigt irriterande. Men pa kvallarna gar den av nagon anledning mellan Epping och Liverpool st sa det blir nog inga promlem ikvall.

Kul for Jon och skont for mig ar att han har jobb hela veckan!
Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0