Back in London town

Jaha da var man tillbaka i jobbstressen igen da efter 11 dagars ledighet.. Nagot ditat i allafall. Tillbaka pa jobbet ar jag men sarskilt stressigt har det inte varit hittills. I dag var det ca 25 grader varmt och vi har varit ute hela dagen. jag och Anna hangde forst med Jenn och Bella i parken och jag fick hora allt om Jenn knappa aventyr i Osterrike som jag blir mer och mer irriterad pa att jag inte kunde hanga med pa! (Aven om jag haft en toppenvecka i UK! mer om det snart) Jag och Anna hade picknick-lunch i parken innan nursery och solen stekte pa ordentligt. Vid femtiden kom Jon hem och hade kopt med sig en "paddling pool", det vill saga en liten barnpool. Jag har nog aldrig sett tjejerna sa overlyckliga! Helt saliga. Sa nu kommer mitt jobb bli ratt  skont de narmsta veckorna hoppas jag! Darefter har jag slappat, kollat pa "That Peter Kay thing" (nagot som du skulle gilla pappa!), pratat i telefon och gatt en langpromenad fram och tillbaka till Green man roundabout som ligger vid Leytonstone.

Torsdag morgon skjutsade papa Jon mig till Walthamstow och dar tog jag tuben till Victoria st. Hade lite problem att hitta till Vic coach st men som val ar lyckades jag till slut och jag hann i god tid till min buss som gick halv 9. Kvart over 12 var jag framme i Derby och dar mottes jag av Susanne och hennes underbara systersoner Adam och Ben, 7 och 5 ar. Supersota och urtrevliga! Jag foralskade mig snabbt i Adam. Jattekul att traffa Susse igen sa klart och vi hade ju en hel del att ta igen da vi inte setts pa nastan 3 man. VI fikade forst pa cafeet dar hon jobbar, sedan fick killarna sig en tur pa den jattestora Hulk-sliden och sedan akte vi hem till Mickelover dar de bor. Traffade Richard, pappan, och lite senare aven Maria, Susses syster. Jattetrevliga bada tva. Tva av deras vanner kom pa middag (chili con carne), sedan promenad med Susse, Maria och hunden Dakota langs jattefina falt i narheten av huset.

Pa fredag morgon akte de ivag pa husvagnssemester och vi hade huset for oss sjalva. Inte helt fel! Vi levde riktigt sommarlovsliv, solade, sandpapprade och oljade in utomhusmobler, cyklade, etc. Vi akte in till Derby och kollade i affarer som det faktiskt fanns ett riktigt bra utbud av.  At god mat (chili och egenlagad klyftpotatis). Pa kvallen sag vi till att for en gangs skull ha gott om tid att gora oss i ordning for utekvall som denna kvall sa klart blev i Derby. Vi betade nastan av det mesta som fanns i stan och traffade mycket kul folk. Bland annat varldens minsta och blygaste soldat, en kille som pa darrande stamma forsokte ta upp kampen om vem som egentligen sjong bast- han eller jag och Susanne.. No coments. Aven surfganget fran Cornwall inneholl ju manga roliga personligheter. Sarskilt han som talade i falsett och sjalvklart aven Giles och Adam. Armbrytningen var ocksa en rolig anekdot fran kvallen, eller hur Susanne?! Lyckad utekvall!

Vi sov till kl 13, nagot som chockade Susanne, sedan ordnade vi frukost, planterade blommor, hade lite jympa i tradgarden, spelade och sjong, at mat (chili och pommes), kollade pa manga avsnitt av underbara serien "In betweeners" och cyklade pa kvallen ner till the local pub. Dar var det mysigt och vi hade trevligt dar en stund innan vi beslot oss for att aka hem och sova.

Pa morgonen tog vi bussen in till Derby och Susse gick till jobbet och kl 10.25 satte jag mig pa bussen tillbaka hem. Mycket skratt, sjungande, tranande och en hel del till blev det! :)

Kl 14 var jag framme pa Victoria och da akte jag till Hyde Park dar jag solade med Lisa, Anna, Julie och Jonna. Efter ett tag var det bara jag och Lisa kvar men vi hade det sa skont i solen i ytterliggare nagra timmar. Vid 19-tiden gick vi bort till Speaker's Corner for att saga hej till mina kramande vanner. Det slutade med att hela ganget gick upp till Jame's st och satt pa en uteservering i nagra timmar. De andra som var dar, forutom jag och Lisa, var Stuart, Billy, Rebecka, Emelie och tva andra franska tjejer som jag aldrig kan minnas namnet pa. Billy och Rebecka chockade alla med att ha blivit ett par hastigt och lustigt- jattekul! Vi bestamde att alla ska ga till en salsabar pa Charing cross rd pa lordag. Nadja kommer ocksa sa det ska bli superskoj! Vid 22.30 var jag hemma och da somnade jag gott efter en riktigt harlig ledighet! =)

puss o gonatt!

Kommentarer
Postat av: anna

hoppas att du har en bra arbetsvecka. lite avundsjuk på er sommarlovs-vecka.



ska bli så mysigt att umgås massa min sista helg!

hoppas du känner likadant haha



puss o kram

2009-06-03 @ 20:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0