inspired by you anna: malcolm arkiv x and david watson!

Helgen maste varit en av de basta hittills! Perfekt start pa det nya london-aret! I fredags akte jag hem till Prince dar jag blev bjuden pa lunch. Att det var lasagne det bjods pa gjorde ju inte saken samre. Vid 18-tiden var jag hemma igen och gjorde mig i ordning for kvallen da jag, Anna, Julie och Jonna skulle ha kick off for aret. Anna och jag traffades kl 19.30 pa Piccadilly och gick till var italienska favorit (host)-restaurang dar de tervliga italienarna jobbar. Men fragan ar om det inte blev lite val mycket den har gangen, vad sager vi Anna..? Men god mat at vi i allafall. Strax innan kl 22 kom Julie och Jonna och tillsammans gick vi till Zoo Bar. Dar var det ratt lugnt den forsta timmen, men sedan smallde det till och blev proppfullt. Det var otroligt bra tamning och vi hade galet kul! Jonna och Julie begav sig vid 1-tiden medans jag och Anna hade fantastisk kul med Malcolm Arkiv X och David Watson som vi stiftade bekantskap med dar och darfor inte var ute foran 3.30. Darefter blev det en korv och sedan promenad till Oxford Circus dar vi tog nattbussen hem till mig. Vid halv 6 somnade vi trotta med harligt tontigt glada!

Pa lordagen startade vi lugnt och darefter akte vi in till stan dar vi skilldes at. Jag akte till Victoria Station for att mota Susanne som kom fran Sverige. Vi hann med en minifika, men en ordentlig catch up far bli en annan gang. Darefter akte jag till Green Park och traffade Anna och Julie. Vi promenerade till Piccadilly, kikade lite i affarer och pratade om allt mellan himmel och jord, inklusive gardagen. Anna akte efter ett tag hem till sig och Julie och jag hittade ett kinesiskt litet shoppingcenter. dar kunde man fa manikyr for endast £10! Vi vantade val oss inte sa mycket for den summan, men det tog faktiskt en hel timme och var jatteavslappnande. Trevligt! Darefter hann vi med en snabbis pa H&M innan vi akte hemmat. Jag satt barnvakt pa kvallen, vilket var ratt sa skont och framfor allt bra ekonomiskt sett..

Sondagen var en av de basta dagarna pa lange, otroligt mysig! Jag motte Julie, Jonna, Ebba och Anna vid Liverpool St och vi laddade for en rejal marknadsdag och det blev det ocksa. Vi borjade med Peticoat Lane Market som ar riktigt stor och dessutom den som manga verkligen handlar pa om de har det lite knapert med ekonomin. For dar finns allt (aven om inte sa mycket lockade precis..). Vi provade aven rostade kastanjer som inte direkt var nagon hojdare. Det smakade som en blandning mellan potatis och kyckling. Vi gick vidare ner till Brick Lane Market som verkligen blev en ny favorit hos mig. dels var det inomhus vilket var skont, men det var ocksa mycket haftiga saker dar. Allt fran snygga moderna lampskarmar till coolt streetmode till smycken, hantverk, etc. Dar fanns aven mat fran hela varlden som man for ca £4-5 kunde ata sig proppmatt pa. Allt fran Etiopiskt och Marokanskt till Mexikanst till Indiskt och Thailandskt, etc. Kul och gott! Vi kikade runt i lite olika vintagebutiker i narheten innan vi drog oss bort mot Spitafields Market. Det var stort och mycket av allt mojligt. Efter ett tag gick vi tillbaka till Liverpool Station dar vi at pa McDonalds. Dar holl vi val nastan pa att bli utkastade (vilket ju nastan skulle vara en bragd!) pagrund av standiga skrattanfall i en ljudniva som hette duga at det mesta, tex samurajer pa toaletten.. efter att ha suttit dar ett bra tag gick vi en bit bort och hamnade pa en mysig pub som var full av levande ljus och glada manniskor. Dar satt vi i nagra timmar och pratade om allt och inget och smed planer for nasta helg. Da kande jag verkligen vad glad jag ar att vi har varandra och att vi kommmit sa nara varann allihop de senaste manaderna. London skulle inte vara dessamma utan er! Forst avvek Ebba och ett tag senare Anna och vid halv elva akte vi andra hemat. Ett trevligt avslut pa en mycket mysig sondag!

Igar var en bra dag, en valdigt vanlig dag. Vi kom fort in i de vanliga rutinerna som tur var. det enda som gjorde mig ordentligt sur var att nagon glomt att skruva fast locket pa sirapsburken ordentligt sa nar jag skulle hamta nagot fran skafferiet var det fullt med klibbig, trogflytande, svart sirap overallt. Harlig! Sa jag fick tomma hela skapet och kampa med att fa rent allt och slanga det som inte kunde raddas. Det hela tog ungefar en timme. Fantastiskt irriterande!

Dagen borjade bra da jag och Anna gick till Waitrose for att handla med Jenn och Belle och da ocksa tog en liten fika pa Costa innan vi gick hem. Mia ska hem till Olivia och leka idag och aven ata dar sa det blir en skon dag for mig. Mindre skon for Jenn dock som maste dras med dem bada.. Da jag hamtat Anna ska vi ga till posten for att skicka hem mitt pass. Maste fixa visum for Kina. Darefter blir det en svang till banken for att se om snygg-Aaron ar dar sa att jag kan fa hjalp med bankkontot som antligen maste bli klart sa jag kan borja anvanda det..

Veckan blir nog ratt lugn i ovrigt. Pa torsdag kvall ska jag, Kylie och Jenn till George som har winter sale. Underbart att det ar det pa en pub tycker jag! Fredag blir det Susse och sedan utgang pa Zoo Bar igen med alla tjejor och lordagen blir det en helkvall med Jenn och Rita pa Oxygen som vi inte testat an. Sondagen far vi se vad det blir av. Jag ser i allafall fram emot en till kanonhelg!

Hoppas allt ar bra med er alla!
Kram fran Matilda

Bilder fran helgen kommer!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket tempo ni har! Ingen kan beskylla er för att bara slöa och slappa i London. Ni tar verkligen vara på tiden ... / En imponerad mamma!

2009-01-13 @ 17:03:36
Postat av: Julie

Mycket imponerad över ditt inlägg matilda...vi får peppa varandra att skriva lite varje dag, blir ju lite enklare så. haha. Okey, det blir Zoo bar på fredag kul! Haha, stammisar efter en helg haha eller i alla fall jag

2009-01-14 @ 13:20:45
Postat av: Madde

Va kul att höra att du har det bra! Mår du bra annars?

Vad tyckte barnen om julklapparna, gick blötfisen hem? Jag älskar sånt!!!

En tjej jag känner vill börja sitta barnvakt och jag undrar om du vet några familjer som är i behov så att säga?

Kramkram och pusspuss

2009-01-14 @ 15:31:59
Postat av: matilda

mamma: ja jag ar ratt imponerad sjalv maste jag saga! men vi har sagt att vi maste utnyttja tiden annu battre nu nar vi ar inne pa sasong 2.



julie: ja det skulle ju vara lite smidigt om man lyckades skriva lite oftare och inte sa langa inlagg, haha! men du och jag verkar vara ratt duktiga pa det.. :) ska bli superkul pa fredag! kanske ska vi gora nagot pa lordagkvallen ocksa? (nu nar du och anna visade hur galet sponatana man faktiskt kan vara!:P)



madde: jajamen, jag mar fint, allt kanns mycket battre nu faktiskt! blotfisen blev succe! tusen tack for tipset. men jag tror det mesta gick hem faktiskt som tur var. du menar att hon vill sitta barnvakt i mariefred va? hm.. karin och jorgen kanjag ju kolla med. ska se om jag kan tanka ut nagra mer. vem ar det undrar jag sa klart nyfiket? kram pa dig, jag ringer snart!

2009-01-14 @ 20:36:34
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0