back in england, back in business

Jaha da ar man tillbaka i den vanliga lunken igen. Och det kanns riktigt bra som tur ar, mycket battre an jag hade trott. Sverigevistelsen var mysigt och det var kul att traffa alla igen. Jag hann bland annat med en bra julafton med familjen och farmor hemma, en kul juldag i Srangnas, en trevlig middag hos Julie med Linnea, Susse, Emelie och Lisa, nyarsfirande hos Julie, en dag i stockholm med Kenya-Vincent, Kajsa, Amanda och Borje, bio med Eric, nattugglandes och mycket prat med Madde, att raffa lite slakt och en hel del till..

Da jag akte tillbaka foljde aven mamma och moster Cissi med vilket sa klart bara gjorde det roligare att aka tillbaka. Vi kom fram till Stansted morgonen den 3e jan. Tagen var av nagon anledning installda sa vi akte buss till Liverpool Station istallet. Da vi kom fram at vi lunch i narheten av Spitafields Market pa en mysig restaurang-Giraffe. Darefter akte de till sitt hotell i Queens way och jag hem till Woodford for att lamna vaskan och krama barnen. Och jag hann inte ens oppna ytterdorren forran barnen slangde upp den och kastade sig pa mig! Jag blv forvanad men overlycklig over att de faktiskt hade saknat mig. Sedan satt jag oc pratade med dem, Sheena och Jon innan jag akte in till Notting Hill dar jag gick pa marknad med mamma och Cissi. Pa kvallen akte vi in till Leicester Square for att ata pa en mysig restaurang, men trots att klockan bara var 18 var det overfullt pa massor av restauranger, men efter ett visst letande hittade vi en thai-restaurang som var mysig och hade god mat. Mysig kvall. Alla var trotta sa det blev inte sa sent. nar jag kom hem igen fick jon och Sheena sina julklappar: fotobok om Sverige, lingonsylt, brunsas, knackebrod, sill och julsnaps. Mycket populart!

Morgonen darpa fick barnen sina julklappar och som tur var blev de jatteglada. Jag traffade mamma och Cissi vid Covent Garden, vi strosade runt lite och jag kopte jacka, vantar och orhangen. Vid 18-tiden akte vi hem till familjen och fikade med dem, vilket var hur trevligt som helst. Och de hade inte kunnat fa en battre bild av barnen som var hur charmiga och gulliga som helst. Sedan gik vi och at pa min favorit-bangla-restaurang. Lika underbart gott som vanligt!

mandagen borjade jobbet for mig. Men det blev en bra och mysig dag.  Sheena och Jon avstod fran sin dans for attjag skulle kunna aka in till stan och ata middag med mamma och cissi, hur snallt som helst verkligen, det hade jag absolut inte raknat med! Vi at pa en italiensk restaurang mellan Holborn och Covent garden och det blev en bra avslutning. Sedan var det sa klart trakigt att saga hejda innan jag akte hem igen. Men tack for nagra jattemysiga dagar mams och moster!

Kommentarer
Postat av: anna

hörruduru! (en hälsningsfras som inte riktigt gör sig i skriven form...)

Nu tycker jag minsann att det är dags för en liten sammanfattning av helgens bravader. För övrigt vet jag att min rubrik är så överlägsen så du kan få den om du vill, om inte du vill ha "smutsig och blodig men ändå så vacker" såklart. haha, du är konstig!



pusspusspuss på't igen nästa helg!

2009-01-12 @ 14:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0