Mys i parken

Idag ar det fint och soligt! Det ar sa konstigt hur vadret vaxlar. I forrgar var det verkligen jattevarmt, igar var det gratt och svalt och idag ar det ratt varmt igen. Sa jag och barnen bestamde oss for att vara ute lange. Vi fixade picknick-lunch tillsammans och sa gick vi till en park i narheten dar vi at. Darefter lekte de och jag loste sudoko, riktigt skont med andra ord!

Just nu spelar Mia play station och Anna leker med sin alsklingsdocka Baby Mia sa jag passade pa att smitta upp till datorn en snabbis.

Imorn borjar Mia skolan sa da blir det en lite tidigare morgon for att hjalpa tjejerna att bli klara i tid och fixa lunch-lada. Sedan far jag och Anna hitta pa nagot kul ensamma. Hon borjar inte nursery school forran 9 september, fast da ar det anda bara mellan kl 13 och 15.30. Men da far jag anda lite ledig tid.

Nu ropar Anna pa mig, hon vill att vi ska spela spel, sa jag far val slita mig nu. Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Peggy

om möjligt är vi ännu sämre på att uppdatera global family.. tuhin gör som vanligt det omöjliga möjligt, och har åkt till kathmandu i nepal där han lever loppan i fyra dagar. på en vecka skaffade han alltså pengar till sitt första pass, sitt första pass, pengar till sin första flygbiljett, sin flygbiljett, och dessutom genomförde han också sin allra allra första flygresa.. (och flygplansmåltid med minibestick, så som det ska vara) jag jobbar vidare på särskolan med barn som gör mig både glad, ledsen, arg, frustrerad, och trött. men oftast glad! i afton har aupair-mamman i lichfield lovat att ringa, så jag genomlider en rastlös väntan för tillfället. vad kul det är att läsa utan svenska tecken förresten! när jag först läste meningen där du beskriver vädret tyckte jag det stod "grått och svält", och undrade varför du för guds skull inte tog för dig av londons multikulturella matlagning.. kul att det springer runt svenska tjejer runt londons alla gathörn, och ännu roligare är det att det är tjejer du känner. även om jag allt hoppas att du skaffar lite nya vänner, som är snäppet coolare än oss gamla vanliga. här hemma är det fortfarande halvbajsigt. bajsigheten nådde sin topp igår när tessi fick jordens utbrott på pappa och skrek oupphörligt i en halvtimme så kristallkronorna skakade. jag låtsades sova, men tjuvlyssnade. hon sa ungefär allt som jag precis också har känt, hur pappa glider omkring so en martyr här hemma och vägrar inse att det är två andra personer här som faktiskt också har det jobbigt.. och som faktiskt bor här, vi med. pappa gör en kvarglömd thékopp på bordet till en enorm sak, är aldrig trevlig, och är militär hemma. han har börjat med ett nytt system där han lämnar en lapp med dagens sysslor på köksbordet, så allt är i perfekt ordning när han kommer hem. gud förbjude att vi skulle samarbeta alla tre! i pappas värld gör han allt eller inget. och vi säger aldrig ett ord till varandra... jag gömmer mig på mitt rum istället för att konfrontera honom, och därför har det blivit på så sätt att han inte har en aning om vad som händer i mitt liv. jag har återvunnit mina i bangladesh borttappade kilon, och blev full som en gris på sista beachkvällen i lördags. jag ramlade på dansgolvet och kröp runt i ett slemmigt lager av öl, ringde fyllesamtal, och skrek idiotiskt till folk att dom minsann inte såg ut som 18 och ALDRIG skulle kunna komma in. dessutom träffade jag en söt och blygsam norrlänning som jag först satt i knät på en timme och pratade bred norska, och sen sa jag plötsligt "jeg är icke din drömjente, och du icke min drömgutt. HEJ DÅ", och gick. nog för att det var rätt sant, men jag kunde nog sparat lite på oartigheten.. kul att allt verkar gå bra nu! kan tänka mig att det är skönt att lite vänner börjar strömma in till london. se till att träffa julie snart! ringer dig snart och hör om allt apdåligt som du inte vågar skriva om på bloggen. dusch-schema och ungar som man flyttar ut till katten och sånt där. PUSS!

2008-09-01 @ 17:05:00
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: Peggy

herregud. om någon undrar hur lång kommentar man egentligen kan skriva, så fick ni just svaret..

2008-09-01 @ 17:06:03
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: Peggy

glömde förresten den roligaste anekdoten av dem alla. i lördags kväll traskade lisa och jag hem till mig när kvällen nådde sitt slut, och jag envisades med att plocka nattsvala tomater åt henne i växthuset trots att hon flera gånger berättade allt det inte alls var nödvändigt. sen hade jag ramlat runt i växthuset, tappat tomater till höger och vänster, och till slut börjat prata med tomaterna för att se till att jag verkligen plockade dem av rätt färg. "jahaaa, du då, din lelle tomat..är du röd eller grön? njaaaa... liiite grön tror jag allt.. du då, din lelle tomat? nähe.. här då? JA!" osv. det skrattade jag iallafall åt i söndags till magen vände sig ut och in. nästan lika mycket som när lisa och jag började säga inseminera istället för insinuera. pröva du med! PUSS

2008-09-01 @ 17:10:48
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: Peggy

hörre du, Matilda. vad är det egentligen du försöker inseminera?!

2008-09-01 @ 17:11:42
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: Peggy

hade dessutom en rolig diskussion med 58åriga barbro på jobbet härom dagen... om tvillingar som är så olika så den ena måste vara mjölkbudets dotter. ÄR det möjligt, undrade vi, att om kvinnan älskar med två olika män under kort tid, kan hon då få tvåäggstvillingar med olika fäder? annars har det varit torftigt med roliga diskussioner på jobbet. jag känner mig fortfarande som en praktikant, men trivs ändå.

2008-09-01 @ 17:15:54
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: Peggy

Jag kan inte ringa. jag och pappa hade precis ett gigantiskt, gigantiskt, gigantiskt telefongräl som upplöstes i att jag skrek med tårar i ögonen; "varför skaffade du barn när du inte tycker om oss?", och stormade upp till mitt rum och grät som om jag hörde hemma på mentalsjukhus. Matilda... jag vill inte bo hemma längre. Varje dag här får mig bara att känna som att världen vore så mycket bättre om jag inte fanns.. så vill jag inte känna. så nej, just nu är ingen bra timing att ringa. jag kommer antagligen aldrig använda telefonen igen om pappa är hemma.

2008-09-01 @ 21:24:59
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: Peggy

förresten. när jag flydde upp för trappan hörde jag hur pappa svarade; det var inte jag som ville fortsätta försöka. jävla jävla jävla elaka gubbjävel.

2008-09-01 @ 21:29:16
URL: http://globalfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0