En lika fullproppad helg som vanligt!

Lordag:
Vid 11-tiden traffade jag Madde och Gabbe pa Oxford Street. Vi kikade lite i affarer innan vi beslot oss for att satta oss pa ett mysigt fik. Vi ville bort fran de allra mest centrala kvarteren och generos som jag ar sa jag att de fick valja tunnelbanestation att aka till. Det finns ju liksom fik overallt tankte jag. Men ack sa fel jag hade. Vi akte till Chansery Lane som visade sig vara ett kontorsomrade dar i princip ingen bodde och det inte fanns en turist sa langt ogat nadde. Och iom med att det var lordag jobbade ingen sa alla restauranger och fik var stangda. Typiskt. Sa vi akte vidare till en tvargata till Baker Street dar vi hamnade pa en pub och fick i oss en riktig publunch istallet. Det var kallt och regnigt sa i vantan pa att traffa Anna hoppade vi pa en buss utan attveta vart den var pa vag. Dar satt vi ett tag innan vi gick av och tog en annan tillbaka till Oxford Street dar vi motte upp Anna. Plotsligt  regnade det helt hysteriskt mycket och vi sokte skydd pa McDonald's innan vi dyblota lyckades ta oss till den mysiga spanska restaurangen vid Leicester Square och at tapas i mangder. Lika gott som forra gangen! Vid halv atta gick Madde och Gabbe for att motta Ann-Charlotte och Jorgen. De skulle se Spamalot. Anna och jag satt kvar ett tag till och tog en kaffe innan vi tog tuben till Bethnal Green och darifran gick till Brick Lane. Vi satte oss pa samma bar som vi gick till forra gangen da Daniel var med. Dar satt vi och pratade och hade det trevligt varre ett tag. Sedan akte vi till Tottenham Court Road dit aven Madde kom. Anna akte hem och jag tog med Madde till Brick Lane, vi gick till Hooka Lounge som var jattemysigt, bra musik och trevliga manniskor. Trangt och varmt och mysigt!

Sondag:
Vi sov ut ett tag innan vi begav oss mot Liverpool Station. Oturligtnog var tunnelbanan avstangd mellan Woodford och Liverpool St, sa vi kopte lite frukost och hoppade pa ersattningsbussen till Stratford dar vi tog taget till Liverpool Station. Darifran promenixade vi bort till Englands storsta marknad som var riktigt trevlig. Vi strosade runt och kollade pa allt konstigt, at en hamburgare och akte vidare till Lancaster Gate dar det blev hejdakram innan Madde akte till Stansted. Langtar redan till julen da vi ses igen!

Jag motte Anna vid Marble Arch och vi kopte varsin kaffe och satte oss i varsin solstol i Hyde Park. Det var mysigt i solen. Sedan akte vi till Notting Hill dar vi traffade Julie och Jonna. Vi strosade ner till Portobello Road och satte oss pa uteserveringen till mitt favoritcafe. Dar satt vi och pratade till halv sex da vi akte hemat at olika hall. I och med att tunnelbanan fortfarande var avstangd mellan Liverpool Street och Woodford var jag inte hemma forran kl 19. Da ringde Sam och fragade om jag ville folja med honom, Jack och en brasiliansk tjej som Jack kande, till George's och det tackar man ju inte nej till. Det var jattetrevligt och jag kom inte hem forran vid tolv-tiden, sa det blev en och lang bra helg.
 
Mandag:
Idag borjade tjejerna skolan igen och jag tycker det var ratt skont att komma in i rutinerna igen. Dagens hojdpunkt var att jag klippte haret pa Tony & Guy i South Woodford. Ratt dyrt i och for sig, men da jag kom pa att jag inte klippt mig sedan februari sa tycker jag det var helt okej. Frisoren var trevlig och jag sa att hon fick gora vad hon ville och det resulterade i nastan 2 dm kortare har plus snedlugg. Det tar nog ett tag tills jag vanjer mig vid luggen, men jag kanner mig nojd med resultatet. Nu ska jag springa over till Jenn en snabbis for att hamta Mias fodelsedagspresent som jag gomde dar (ett trollerikitt) och en liten julgran till mitt rum som Jenn kopte idag! Sedan blir det en skon kvall framfor Hell's Kitchen da Sheena och Jon ar och dansar. Och darefter ska de ut och ata indiskt sa jag far har huset lugnt ett bra tag.


Forresten! idag blev det klart att jag kan aka med till Kina i aprill!


Kommentarer
Postat av: Karin

Halloj Matilda! Vad kul att du tipsade om bloggen på FB! Jätteroligt att läsa om allt spännande ni London-bor har för er. Kina alltså? Vad ska du göra där? Kram Karin

2008-11-05 @ 10:44:53
Postat av: matilda

Kul att du laser! ja Kina ska bli jattespannande! Min farbror och hans fru bor dar sedan 4 ar tillbaka och de flyttar hem till Sverige i var sa detta blir sista chansen att halsa pa dem, vilket ska bli jattekul! Sa det blir Peking och Shangai efter pask. Hoppas allt ar bra med er! Kram

2008-11-07 @ 11:09:05
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad kul, åker ni hela familjen? Vi var ju i just Shanghai och Peking i mars. Det är perfekt att känna någon som kan landet. Ha en fin helg i världsstaden (jag är bara liiite avis) :-)

2008-11-07 @ 11:16:22
Postat av: Anonym

japp hela familjen, det ska bli kul att gora nagot tillsammans nar vi inte ses sa ofta langre. ja just det! och ni gillade verkligen kina va? ha det jattebra och halsa alla! kram

2008-11-08 @ 13:56:56
Postat av: anna panna

HAHA, ja la just upp världens bästa bild på dig på min blogg, du måste gå in och kolla! du vt den där jag tog på resturangen på dig och susse där allt blev typ förvridet... haha



men jag la upp lite fina bilder på dej med så att alla kan se hur söööt du är egenltige! saknar dig redan lite granna... pusspuss love!

2008-11-11 @ 20:08:19
URL: http://annacarla.blogg.se/
Postat av: LISA

hej matilda hoppas du har d bra där borta :) när kmr du hem igen? puss /lisa gustavsson

2008-11-13 @ 23:29:30
Postat av: matilda

hej lisa!! ah vad lange sedan vi sags! ja allt ar jattebra, hur ar det med dig? hur ar det pa skolan? blev det global till slut eller nagot annat? :) jag kommer hem i augusti tror jag. pusspuss

2008-11-14 @ 14:20:33
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0