Forsta veckan i Cornwall...

...har varit underbar! Det borjade med att vi anlande till Stansted tidigt forra torsdagen. Da hyrde vi bil och akte till min au pair-familj i Woodford Green i nordostra London. De var helt  underbara, unga, glada och roliga! Tyvarr var bara den yngsta tjejen, Anna, hemma, Mia var i skolan, men hon var jatteharlig! formodligen varldens sotaste och riktigt rolig, jag kanner pa mig att vi kommer komma bra overens och ha kul ihop! Woodforg Green ar en forort, men var ett helt eget samhalle. Fran borjan var det nog en by, men nu finns det ratt mycket affarer, restauranger och pubbar. Hela omradet och huset var riktigt brittiskt, precis som man tanker sig! Och det finns en jattestor, lummig park i narheten dar man nog kan ha manga lekar och picknickar med au pair-barn. Jattemysigt!

Sedan bilade vi langsamt, med tva natters uppehall pa mysiga bed & breakfasts pa den engelska landsbyggden, ner mot Cornwall. Pa lordag eftermiddag var vi framme hos David och Chris. De bor pa the Lizard, nastan langst ner i Cornwall, pa landet, nara havet. Det ar underbart vackert har, landskapet ar vilt med dramatiska klippor som stupar ner i havet och vidstrackta vita strander kantat av palmer, samtidigt som det lummiga vanliga brittiska falten och angarna alltid finns i narheten.

Forsta kvallen bjod Chris och David oss pa middag tillsammans med deras basta vanner, John och Vanessa, som var hur trevliga som helst! Jag blev helt kar i John som var precis sa som man tanker sig en aldre, engelsk gentleman. Ni vet, "Do you want some more, love?" Sa rart!

Dagen darpa hade vi barbeque-lunch med Chris och David och hennes foraldrar som aven de var jattemysiga. Sedan tog vi en langpromenad pa the Lizard, over jattevackra angar, langs klippkanter och nere pa stranden.

Darefter har vi akt pa lite olika utflykter, framfor allt till olika strander, for vadret ar fantastiskt. (Vilket betyder att jag ar rod som en krafta...!)

Chris och David har nu akt till Italien en vecka och vi lanar deras hus under tiden. De ar sa gulliga och har tjatat som bara den pa mig att jag ska ta med en kompis och halsa pa dem i host nar jag bor i London. Skulle vara jattemysigt sa det ar klart jag tackade ja!

Okidoki, nu ska vi aka till en strand som Chris rekommenderade men som vi inte lyckades hitta haromdagen. Ha det fint allihop och ta garna en titt pa globalbloggen: globalfamily.blogg.se och las om Susannes aventyr i Bangladesh!

Kommentarer
Postat av: anna

tar första veckan i cornwall aldrig slut eller? Känns som om det inlägget har legat överst ett himla bra tag nu i alla fall! KOm igen och uppdatera lite om dina londonförberedelser! (oj vilket långt ord!)anna hoppas i alla fall att mattis har det bra! tjipp och hej!

2008-08-09 @ 20:01:00
Postat av: Peggy

ah.. nu trakar jag i doha. tack for reklamen om mina actionfyllda inlagg.. som det tyvar bara blev tre av.. imorse tog jag och tuhin ett tarfyllt adjo pa flygplatsen. jag grat tills jag kraktes. jag har haft sa manga fantastiska dagar dar.. men jag var urdalig pa att skriva dagbok den har gangen, sa jag kommer nog inte minnas alla lika mycket. igar hade vi en avskedsafton med grannarna. de malade henna pa alla mojliga stallen, sen drog vi pa oss vara saris och akte bat pa floden. de sminkade mig ocksa... pa banglavis. en redig dodskallesminkning. (du ska fa se bilderna!)tuhin fragade forsiktigt om jag inte skulle tvatta av det innan vi gick ut, men jag tankte; ska det vara banglakvall ska det vara banglakvall, sa jag beholl mina morka ogon pa! det kanns sjukt att vi inte kommer ses innan du drar.. annu en gang sager jag tack och halleluja till varan utlandstelefongrej. din vardfamilj kan vanta sig manga telefonsamtal fran din globalunge! hoppas du ser till att blogga aktivt tills jag kommer dit och livar upp stamningen i host;) och var garna online pa msn... NU. jag har bajstrakigt. en tjock libanes stannade mig utanfor toaletten och ville kyssa min hand, det ar den enda underhallning jag haft. PUSS

2008-08-10 @ 12:47:04
Postat av: Peggy

Jag fattar inte att aventyret ar over.. allt kanns som i en dimma. nar jag kommer hem ska jag gomma mig under tacket och tanka. mitt och tuhins lilla rum i varat bengaliska kollektiv hade verkligen blivit varat hem, trots kackerlackor och stromavbrott. det maste vara helt fantastiskt att bo dar pa vintern.. nu var det lite FOR fuktigt.. allt i min vaska har en odor av mogel, trots att vi vadrade dem ihardigt for att avlagsna den. sist hade jag er att dela och prata om upplevelsen.. nu kanns det riktigt riktigt ensamt. till och med tuhin kanns som en drom. fuktigheten gjorde mig ocksa valdans trott, sa bokstavligt talat ar alla minnen omholjda av en dimma. DU. traffade en sri lankian pa planet, som bodde valdans nara din londonfamilj. han bjod in mig och en kompis till hans hus dar! SA gulligt. sitter och ar radd over att min vaska ar for tung.. i dhaka bryr dom sig inte, men jag kommer behova checka in vaskan en andra gang har i london, och da vet man aldrig...... fan fan fan. och har inget batteri pa telefonen, sa jag kommer inte vaga sova av radsla for att jga missar planet.. det kommer vara en trott susanne som antrar arlanda imorgon..

2008-08-11 @ 02:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0