sommar sommar sommar

Jag alskar sommar, sol och varme i London! Jag blir glad bara av att se alla andra runt omkring mig som ar glada och barbenta, man kanner verkligen av hur nojda alla ar med livet sa fort det ar sa har fint.

Helgen var jattebra. Au pair-kvallen i torsdags var jattetrevlig. Det var jag, Nadja, Jenn, Ula och Kylie som satt i manga timmar pa en av vara favoritpubar i Stratford. Varken jag eller Nadja jobbade dagen efter sa vi drog i vag for att dansa nagonstans da vi alla brot upp fran puben vid halv tolv. Dock var manga klubbar stangda for att det var torsdag och vi kande inte riktigt for Yates.. Helt plotsligt nar vi trots allt star i kon till var hatklubb hor vi nagot som klingade illa med all hard "black man-cockney" runt omkring oss. Norska! Haha, otroligt otippat sa var det en svart, norsk kille som bodde har och nu skulle fira att en kompis skulle gifta sig. Jattetrevlig forst och framst, men sedan ar ju norska bara for underbart! Jag kom igang som bara den och forsokte overtyga honom med mina sprakkunskaper stackarn haha. Det visade sig sedan att det bara fanns Yates och en stripklubb att valja pa sa da sa vi tack och godnatt och akte hem istallet. Det blev vegiburgare i Leytonstone innan vi sa hejda. Da jag bytte buss i Wanstead traffade jag en annan kul prick som hette Gary och pastod sig vara en av fa londonbor som inte ar snobbar. Han, jag och nagra till fick till en riktigt kul konversation och dessutom fick jag tips pa massa bra jazzklubbar.

Fredagen blev jattemysig. Jag traffade Nadja for lang-frukost-lunch i Wanstead pa vart nya favorit-lunchhak. Mycket gott, rolig personal och en vansinnigt acklig knallrosa dricka. Efter nastan 4 timmar akte jag hem, fixade lite. Pratade lite med Sheenas pappa. Kandes forst lite jobbigt da jag inte kanner honom och han just forlorat sin fru, men han var sa gullig sa det var inga problem. Pa vagen till tunnelbanan lyckades jag sedan tappa mina alskade rosa Kina-sjal.. trakigt. Traffade Anna kl 19 pa Piccadilly Circus och sa styrde vi kosan mot den italienska restaurangen som vi har en sadan hat-karlek till. Dar satt vi och hade djupa diskussioner om allt mojligt, vissa djupare an andra kanske. En hel del skratt och analyser over servitorernas beteende och huruvida en av dem hatade Anna eller inte. Detta ar i sjalva verket Anna som har noll formaga att se nar nagon flirtar med henne! ;) Flera timmar senare tog vi taget fran Waterloo till Surbiton. Dar var Steven, Amanda och Helena fortfarande uppe sa vi satt och pratade med dem ett tag innan vi stangde in oss pa Annas rum och var lika konstiga som bara vi kan vara tillsammans, sarskilt kl 2 pa natten.

Vi sov ut lite (jag vaknade av Annas: "Matida!! Jag har trakigt!") och sa akte vi in till Kingston. Dar kollade vi runt i affarer, jag hittade min midsommarklanning som ska inhandlas pa fredag, och sa blev det en god lunch, sallad, pa Zizzi innan vi begav oss tillbaka. Mycket god och lang avskedmiddag hade familjen ordnat. Jag har nog aldrig atit sa mycket i hela mitt liv! Eller sa lang tid, 8 timmar! Men gott och trevligt var det. Sedan avslutade Anna och jag kvallen som vi brukar- mycket prat, skratt jobbiga ljud.

Morgonen var sa klart konstig och lite sorglig da det var dags for Anna att aka hem. Vi vet dock var vi har varann sa det kandes inte for hemskt att inte ses pa nagra manader, aven om det sa klart var trakigt och jag kommer sakna henne. Ses fram emot en kul host ihop hemma! Amanda grat redan da jag gick sa jag kan ju bara forestalla mig hur mycket hon grat da det faktiskt var dags for henne att saga hejda till Anna pa riktigt.

Darefter akte jag in til stan igen och var pa Waterloo kl 11. Jag skulle inte kramas forran kl 14 sa jag ringde Jacob for att hora om han var sugen pa frukost/lunch/fika pa cafet i den mysiga lilla parken vid Embankment. Som tur var var han det. Sa dar satt vi ett bra tag och sedan tog vi en lang fin promenad upp genom Green Park till SPeaker's Corner i Hyde Park. Han skulle slappa i solen och var snall nog att passa min vaska. Kramandet var lite lamt da det bara var jag och Stuart dar. Jag hangde med Friend och overtygade honom att halla mig sallskap och snall och rolig som han ar gjorde han det. Innan jag gick, efter bara lite mer an en timme, kom Rebecka, Dala, Marine och Emeline ocksa. Jag och Jacob akte in till Liverpool st dar vi traffade Nadja, Niklas och Christofer. Vi gick till Spitalfields och Brick Lane. At jattegod indisk curry ute i solen pa marken, Niklas kopte en ukulele och sa drog vi oss bort mot Hoxton Sq dar vi hamnade pa en jattemysig uteservering och blev kvar anda till halv tolv. Nadja drog sig dock hemat lite tidigare. Vi hade hur kul som helst tillsammans och larde nog kanna varann lite battre. Jag och Jacob konstaterade att de andra killarna nog har varldens roligaste och charmigaste dialekt- de ar fran Solvesborg. Da de satt och munhoggs lat de verkligen som ett gift gammalt par! Vi drev aven varandra till vansinne med jobbiga tricks och gator. Mycket mycket kul kvall som det snart blir repris av!

Igar var det vanlig dag som var riktigt trevlig och faktiskt slutade i det langsta askvadret jag nagonsin upplevt tror jag. Idag var det ocksa en valdigt vanlig dag. Anna har dock varit riktigt jobbig, men det blev en mysig eftermiddag da de forst badade i poolen och jag och Anna sedan pysslade ihop en jattefin tiara. Jon var jattestolt da han lat mig smaka pa sin cherry vodka som blev klar idag. Den var riktigt god och fanns i tva versioner- en med chili och en utan. Men hans jordgubbsvariant ligger nog i topp fortfarande for mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0