Free Hugs UK



Som jag tidigare namnt sa ar jag ju sedan borjan av mars medlem i Free Hugs UK. Detta har medfort att mina sondagar ar oroligt roliga och oforutsagbara och att jag fatt manga nya roliga kompisar. Framfor allt mina "kollegor". Vi har gjort mer och mer tillsammans utanfor Speaker's Corner, tex. salsakvall, picknickar, middagar, etc. Vi har aven en grupp pa facebook och de flesta av oss har en mycket betydelsefull roll i gruppen pga av vara olika ataganden och ansvarsomraden:
Stuart McElwaine (London)
Ambassador for Hugs
Nikolai Segura (London)
Founder / Cuddle Consultant
Rebecca Persson
Cultural Attaché of Hugs
Billy Kitts (London)
Minister for Hugs
Emeline Legrand (London)
Court Jester of Cuddles
Marine Hybois (Switzerland)
French Interpreter for Hugs
Matilda Johansson
Executive Producer of Hugs
Dock ar detta langt ifran alla, men detta ar nagra av dem som oftast ar dar pa sondagarna.

Vad gar da Free Hugs ut pa? Jo detta ar vad vi har for beskrivning pa hemsidan (freehugs.org.uk) och pa facebook:

Basically the philosophy of the free hugs platform is simple. We hold these truths to be self-evident:

* That all men and women were created huggable

* And endowed with certain inalienable rights and among these the right to hug, be hugged, and freedom to the pursuit of hugs

* That everybody regardless of colour, creed, religion, age, sex, or orientation needs love, affection, kindness and friendship

* And that hugs are a sign of these things

* That no-one has to change to receive a hug - you don't have to be a stone lighter, or a cup-size bigger, or an inch longer

* And therefore hugs come to you the way you are, accepting you for who you are

* That while you can have too much food, drink, drugs, sex, partying, and TV you can never have too much love

* And that therefore hugs are healthy, happy and cost nothing to give or receive

Welcome to the Free Hugs platform - feel free to join or give your support, or suggest additions or amendments to our philosophy!

Ett litet tillagg ar att just i Speaker's Corner hettar det latt till da det blir stora diskussioner om politik, religion etc och da finns vi dar for att lugna ner folk lite. Ingen kan fa en kram utan att le och det marks verkligen, folk blir glada!

Alla mojliga manniskor vill ha en kram. Allt fran gamla tanter till sma barn och alla daremellan! Och jag traffar folk som jag formodligen aldrig annars skulle ha traffat, har manga intressanta diskussioner med spannande manniskor, har blivit intervjuad av BBC en gang och traffade en gammal indisk man som ar forfattare och blev jatteinspirerad av min och ville ha med ett kapitel om mig och vad jag gjorde i sin nya bok!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej kramgoa Matilda!



Kramar är det bästa som finns och världen behöver mer av den varan

tror du att samma koncept skulle gå hem i sverige?

mår du bra?



kramar i massor!!

2009-06-29 @ 22:54:48
Postat av: Anonym

från madde

2009-06-29 @ 22:56:27
Postat av: Andreas

Det är alltid roligt att se folk som engagerar sig kampanjen för att krama alla människor. hoppas du får med dig skylten hem och använder den här. :P

2009-06-30 @ 00:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0