Canada day



1a juli var det Kanadas nationaldag och da en av mina basta vanner ar kanadensiska var jag sa klart tvungen att fira detta. Jag och Jenn tog tunnelbanan in till Trafalgar Sq pa kvallen och pa vagen larde hon mig deras nationalsang. Jag larde mig texten men fick anda svarigheter att sjunga med senare da Jenn ar i princip tondov! Det var jattemycket folk dar och bra band pa scenen. Vi och Rita hade riktigt trevligt och traffade manga roligare kanadensare. En tjej som forsokte overtala mig att ga med i ett profshockeylag for damer (shouldn't think so..), Matthew Mcconaugheys dubblegangare, mfl. Efter ett tag motte vi upp Jacob och hans jobbarkompisar. Da firandet avslutades vid 22-tiden gick vi vidare till Covent Garden for att ga till den Kanadensiska puben "Maple Leaf", men det var ju bara att gkomma att vi skulle kunna ta oss in dar. Det var proppat med folk sa vi satte oss pa marken utanfor Covent Garden och lyssnade pa en av mina favoritgatutrubadurer. Den latt overforfriskade kanadensaren Tom i vart gang, som sag ut som 40 men var 25..tjatade i en halvtimme for att fa hora en "redemptionsang", dock var det ingen som riktigt orkade bry sig om stackaren. Jacobs norska kompisar Bernt och Alex var nagra av de roligaste personer jag nagonsin traffat! Da Jenn, Rita och de andra gatt hem gick vi fyra till Verve. Pa vagen hittade vi en "klyka" som det visade sig att man kunde ha mycket kul med. Och det var lange sedan jag sag nagon skratta sa mycket som vara norska vanner da vi berattade om alla norska fraser som vi var sa stolta over att vi kunde. Tyvarr visade det sig att ingen av dem stamde. Pa Verve hade vi lika kul, aven om vi kande att vi var lite sunkigare an alla andra, vi hade inte direkt planerat att ga ut. Klykan fick sa klart folja med hem!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0