En bra helg jag provade mycket nytt och larde mig en hel del

Fredag var en skon dag med en slo start. Jag segade till kl 16 da jag var pa "date" med Jamaikanen Gary i en stor fin park pa andra sidan jarnvagen, men da jag efter nagra timmar fick reda pa att han var mycket aldre an han sag ut, namligen 28 och han insag att jag mycket yngre an han trott, att han hade tre soner, varav den aldsta var 13 ar och att han dessutom var gift med en 20 ar aldre kvinna (visserligen bara ett sk business mariage=han gifte sig for att fa stanna i England sa det var inga kanslor inblandade och de bor inte tillsammans, men anda!) sa konstaterade jag att Gary INTE var mannen i mitt liv- hur rolig, snygg och trevlig han an ar! Men kul var det!

Darefter skjutsade han hem mig och jag gjorde mig i ordning for att aka in till stan. Jag traffade Anna i Holborn 21.30 och vi at en billig, men dock sa kulinarisk maltid pa Burger King, innan vi motte upp Julie och Jonna vid Leicester Square. Vi gick forst till Salvador, som var ratt trevligt men inte stallet vi ville tillbringa manga timmar pa, sa vi tog en taxi till Dover Street dar vi stallde oss i kon till Mahiki som vi hade hort skulle vara fantastiskt. Efter ca 25 min i ko kom vi in och konstaterade da att Anna och jag bara skulle kunna vara dar i en timme i och med att vi skulle med 02.35-bussen till Surbiton. Menmen, vi hade en trevlig timme och sedan gick vi for att hitta nattbussen. Nagot som visade sag vara lattare sagt an gjort! Vi letade efter ratt station och blev till slut tvungna att fraga nagon. Som tur var hittade vi precis ratt person! Jag finner inte ord att beskriva denna underbara man sa jag far helt enkelt citera min goda van Anna i hennes blogginlagg fran kvallen, hall till godo damer och herrar: "...denna man visade sig vara mannen i både mitt och matildas liv! Han var så snäll, trevlig och hjälpsam att vi aldrig ville släppa taget om honom. Till sist blev vi i alla fall tvugna och vi gick på bussen." Inte ens detta kan nog beskriva honom, men han var helt enkelt underbar! Efter manga om och men kom vi till slut med ratt buss. Efter ett tag var det dags att byta buss och med den akte vi till Surbiton Station dar vi tog en taxi hem till Anna. Sedan smog vi tysta som moss for att inte vacka bebis eller annan familjemedlem och somnade efter lite viskande som stockar.

Lordag var en jattemysig dag. Jag vaknade vid 10.30 av att Anna puttar pa mig i ren tristess. Sa vi gjorde oss i ordning och akte in till Kingston. Det var en underbar dag, soligt och varmt. Vi lunchade pa en uteservering till en smorgasbar i varldsklass. Mums! Darefter kilade vi runt i affarer, jag hittade fodelsedagspresenter till (lilla) Anna som fyller 4 om nagra veckor. Sa skont att fa det overstokat! Har varit lite smanojig over det. Den ena grejen var ett sett som man kunde gora sin egen tiara av och det andra var ett paket med en docka och massa paljetter etc sa att man kan dekorera hennes klanning. Det blir hon nog (forhoppningsvis) glad for. Sedan tog vi en fika och efter det slapade jag in Anna i en sot liten kyrka dar det var hysteriska konsertrepetitioner sa vi skyndade darifran och akte hem till Anna igen. Hennes au pair-familj akte till en slakting sa vi hade huset for oss sjalva och behode inte skammas for vara barnsliga lekar. Sa jag tog en dusch och darefter var Annas skonhetssalong i full gang. Det sminkades, plattades har och jag fick svaren pa alla mina skonhetsfragor och resultatet blev kanon! Tack Anna! Sedan pallrade jag mig i vag till bussen och akte till Surbiton Station dar jag tog taget till Waterloo Station. Dar tog jag tunnelbanan till Leicester Square. Jag gick till Zoo bar pa Bear Street dar jag hittade Jenn och Rita. Och tillsammans dansade vi i timmar innan Jenn plotsligt kom pa att hon ville hinna med sista tunnelbanan hem for att hon och Rita skulle aka till Brighton tidigt morgonen darpa. Jag forsokte forklara att vi inte hade en chans att hinna med den men hon var inte mottaglig for den meningen just da och darfor hoppade vi pa Northern Line for att byta till Central Line. Men naturligtvis hade den stangt och jag var saa nojd over att ha fatt ratt! ;) Vi promenixade till Oxford Cirkus dar vi efter lite letande hittade nattbussen till Woodford. Det var extremt mycket folk och efter halva vagen hoppade vi av for att ata lite. Ingen av oss hade hunnit ata middag sa det var valbehovligt. Da vi stod utanfor ett gatukok och at insag vi att vi var omringade av 70- och 80-tals-kladda manniskor. Det var snappet obehagligt sa mycket neon, svettband och platasulor fanns runt omkring oss! Det visade sig att alla kom fran samma klubb som hade temakvall. Plotsligt ringde min alskade Linnea som var ute med hela ganget som ar kvar i Sverige och jag insag att jag verkligen saknar henne sa! Darefter hoppade vi pa bussen hem och allt gick bra och jag landade i min sang ca halv fyra. Mycket lyckad dag och kvall!

Sondag sov jag ut till kl 12. Jag kande att jag kunde unna mig det efter att ha varit ute tva kvallar i rad. Sedan latade jag mig till kl 16 da jag gick ut for att strosa runt och ringa lite folk som jag inte pratat med pa lange anda till kl 19.30. Nu har jag just kommit upp fran vardagsrummet dar vi at en riktigt traditionell brittisk sondagsmiddag bestaende av kott, klimp, potatis, angkokta mototter, ungsrostade gronsaker och sas. Riktigt gott faktiskt. Darefter sag vi Agatha Christies Poirot.

(Bilder fran helgen kommer)

Bra helg!! Och snart kommer Susse! Wiie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0