Forsta skoldagen

Idag borjade Mia skolan. (Anna borjar inte forran 9 september.) Det innebar att jag fick en inblick i hur mina morgnar kommer se ut i ett ar. Jag gick upp 07.15, hjalpte dem att kla pa sig och borsta haret, gjorde i ordniing Mias lunchlada och gjorde i ordning frukost till tjejerna. Samtidigt irrade Jon och Sheena runt och letade efter saker, sminkade sig och rakade sig samtidigt som de forsokte svara pa Mias tusen fragor. Allt akompanjerat av Annas konstanta sjungande. Det var relativt kaotiskt, men alla lyckades bli klara i tid som tur ar. I och med att det var forsta dagen ville Sheena folja med till skolan och lamna Mia. Jag och Anna foljde med och Jon gick till tunnelbanan for att aka in till sitt kontor i Soho. Det regnade verkligen sa det sag ratt kul ut nar vagen till skolan var full med barn och foraldrar under paraplyer. Mia var supersot i sin skoluniformsklanning, vita strumpor och svarta sandaler! Sedan gick Sheena till tunnelbanan for att aka till jobbet och Anna och jag gick hem. Vi at lite andrafrukost, sag lite pa barnprogram, spelade spel och nu ska vi baka chokladmuffins. Sa jag sitter nu vid datorn och googlar efter recept. Och passar pa att skriva lite har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0