I said go to bed world, sleep in peace

Dagen fick en skon, slapp borjan. Jon jobbar hela veckan, vilket ar underbart skont! Jag kanner att jag slappnar av lattare nar det bara ar jag och barnen hemma. Vi at frukost, sag pa tv och spelade spel. Vid 10-tiden gick vi upp till jatterondellen pa min gata och traffade Jenn och Olivia. Det var jatteskont att bara sitta dar i solen och inte gora nagot, barnen roade sig sjalva. Helkonstigt vader forresten! Igar kvall da jag och Jon diskade tystnade han plotsligt och stirrade ut genom fonstret. "For christ's sake, matilda, it's snowing!" Och det gjorde det verkligen. Stora flingor! Det lag till och med kvar lite imorse, eller om det var valdigt mycket frost, jag ar inte sakert. Men kallt som tusan var det i allafall. Det konstiga ar hur vadret svanger. Igar pa dagen var det riktigt varmt och idag var det ratt skont ocksa. Sa forhoppningsvis drojer det ett bra tag innan det blir vinter.

Lunchen bestod av lax och rastekt potatis, paprika och morotter. Darefter gick vi till Jenn och Olivia och tillsammans gick vi till tunnelbanan dar vi traffade Kylie, Hanna och Sophia. Vi akte till Stratford och gick till ett kul stalle for barn: Discover. Jattekul! Och vi au pairer behovde i princip bara sitta och dricka kaffe och prata med varandra medan tjejerna hade skoj. Det gillar vi! Efter ca 2 timmar akte vi hem och jag fixade middag till Mia och Anna. Sheena och Jon var forsenade fran jobbet sa jag fick se till att tjejerna badade och blev klara for att ga och lagga sig. Som tur var var bada pa stralande myshumor sa det gick bara bra.

Nu ar jag helt slut sa jag vet inte hur det blir ikvall. Jag och Jenn skulle egentligen gatt over for att se pa fotboll med Sam och Jack, men jag tror ingen av oss orkar med det. Jag jobbade nastan 13 timmar idag.. Snark!

Imorn blir det formodligen en heldag i den stora parken med Kylie, Hanna och Sophia och en stor picknick och pa kvallen ska jag, Jenn och Rita till Lumiere, skonhetssalongen, for att ha en riktig tjejkvall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0