En inte helt vanlig onsdag

 Antligen har bada foraldrarna kommit hem sa jag har nu lyckats smita upp pa mitt rum ett tag for att ta det lugnt en stund. Det har varit en relativt lugn dag, sa jag ar glad! Dagen borjade med att jag och Anna, efter att ha lamnat Mia i skolan, gick for att handla mat. Som tur var skulle Jenn och Isabella ocksa gora det sa vi gick till Waitrose tillsammans. Da hande nagot som bara hander mig, inget markvardigt, bara extremt fanigt. Det var Jon som hade bett mig att kopa mjolk och da vi var i affaren kom jag pa att brodet var slut sa jag bestamde mig for att kopa nytt. Sheena har namligen bett mig handla just brod som gar at pa nolltid i det har huset, om jag marker att det haller pa att ta slut. Nar jag val kom hem igen upptackte jag att det lag en stor pase brod i koket. Det hade legat i frysen. Det ar nu vi kommer till det typiska  Matilda-beteendet. En normal manniska skulle lagga brodet dar och sedan inte tanka mer pa det, alternativt saga som det var till Jon. Men Matilda? Icke! Hon gommer brodet i sin handvaska for att slippa problemet. Jag overanalyserade det lilla pytteproblemet tills det blev gigantiskt. Jon skulle ju betala mig for mjolken, ska han da betala brodet ocksa som han inte ens ville att jag skulle kopa? Jaja. jag gomde det helt enkelt och da jag horde att Anna borjade prata om brod med Jon avbrot jag hastigt med en avledande fraga. Ja vet, jag ar knapp ibland.

Da jag lamnat Anna lysnade jag pa musik i min sang, Peggy Lee och Amy McDonald blev det. Sedan somnade jag som en stock, det har blivit pa tok for lite somn den senaste tiden. Jag gick for att hamta tjejerna och vi gick till Mias fotbollstraning. Dar satt jag och Jenn och pratade skit och Jon som for en gangs skull kunde komma med fotade som en galning och var en riktigt stolt pappa. Han tycker att Mia ar sa cool i och med att det bara ar hon och Olivia som ar tjejer i laget. Det ar jag i och for sig ocksa imponerad av. Jag och Jenn satt och storde oss pa kvinnan bredvid som visserligen ar hur trevlig som helst, jag gillar henne verkligen, men grejen ar att hon alltid har en stor pase med ett oandligt antal munkar med sig. Sa sitter hon dar och vraker i sig den ena efter den andra, idag blev det tre (!) och sa bjuder hon de hon kanner, inklusive Anna. Tyvarr inte hennes au pair.. Jag och Jenn kanner henne inte sa val, men det ska bli vart mal, att bli njudna pa munkar av henne. I vilket fall som helst bestamde vi oss for att kopa med oss kaffe och munkar till nasta fotbollstraning for att gladja oss sjalva och muta till oss lite karlek av barnen! Hemska tanke, we're buying their love! HEHE...!




Sedan gick vi hem och jag fixade middag till barnen. Cottage Pie stod pa menyn idag och det var faktiskt riktigt gott. Men kvall blir det nagon av Sheenas alla superkulinariska Curries! Inte helt fel.. Och framfor allt sitter Susse nu pa planet pa vag hit. Hon kommer till Woodford Station ungefar kl 22 och da hamtar Sheena och Jon upp henne efter deras privata danslektion som de ska pa ikvall. Det ska bli sa otroligt kul att traffa henne, det kanns sa lange sedan! Framfor allt ar det ju kul att det ar just hon som kommer, men det ar ocksa kul bara for att det ar nagot nytt som hander. Det blir verkligen ett avbrott i vardagen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag vill ha munkar , munkar, munkar med hål i. Stora feta munkar med hål i och när jag kommer hem till dig.... Kan du sången? I så fall får du översätta och lära Jenn. Ni kan ju nynna den nästa fotbollsträning!



Ha det så jättebra med Susse!



Stor kram från Mamma

2008-10-01 @ 21:48:51
Postat av: smutsig och blodig men ändå så vacker

nej men snälla matilda, hur tänker du nu? om ni börjar ha med er egna munkar kommer hon ju aldrig att bjuda er! skulle du bjuda nån på munkar, som hade med sig egna? det skulle ju kännas oerhört fånigt!



min andra fråga handlar också om något ätbart. Vad är egentligen Cottage Pie? Myles har det i babymat-form men det är oerhört svårt att utifrån den geggan, klura ut vad som är i...



Och slutligen, hoppas som sagt att du får det himla toktrevligt med Susse! Om 17 timmar sitter min syster här brevid mig! Vi har inte varit ifrån varandra såhär länge sen innan jag var född! :O



Pusspusspusss

2008-10-01 @ 22:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0