What a wonderful world

Mycket har hant sedan sist. Framfor allt har jag hunnit med en toppenhelg! Jag fylde ar i lordags (19 mina damer och herrar) och det firades med londonvannerna mina pa fredagen. Helgen borjade med att jag gick upp tidigt for att fira Mia som fyllde 7. Hon fick ett trolleriset av mig och blev superglad, vilket gjorde mig annu gladare och lattad! Darefter hjalpte jag Sheena med lite smagrejer da hon var jattestressad. De skulle bort over helgen for att ga pa hennes brors brollop. Darefter traffade jag Jenn for en Waitrosefika- dvs fiket Costa i South Woodford som ligger inne pa Waitrose. Dit gar vi sallan, endast da vi kanner att vi kan unna oss en kaffe for mer an 95p. Inte ofta med andra ord. (Patetiska au pairliv!) Darefter motte jag upp Susse i Holborn och vi akte en snabbis till Notting Hill for att kopa en klocka till henne. Tyvarr var gubben som salde den inte dar sa det far bli nagon annan gang. Men ett armband (med ett inte alltfor pjakigt pris..) blev det i allafall sa det var ju tur det. Sedan akte vi till South Woodford, insag att vi hade riktigt brattom-surprice!- och var tvungna att ta bussen for att spara sisadar 5 min. Sa blev det tillfixning i ultrarapid tillsammans med sparkling rose, kvallen till ara. Sa blev det taxi den korta biten till stationen vilket som tur var resulterade i att vi kom till Leicester Square i tid! Dar motte vi upp Anna, Julie och Jonna och tillsammans knatade vi bort till italienska Strada dar vi bokat bord. Dar blev det treratters, hurrande och presentoppning. Jag fick ett jatteset smink och orhangen av Anna, Julie och Jonna och av Susse fick jag smaragdgrona trosor (mycket viktigt att det ar nyansen smaragd!), choklad och Tescos flytande foda i £3-klassen, som tydligen ska vara en klassiker! Tack allihop! Vid 23-tiden stangde stallet vilket vi inte hade en aning om, men som vi hastigt och lustigt blev varse om da var servitor kom och sa det och sedan gick och bytte om. Da fattade vi definitivt vinken... Vi gick till en liten mysig pub for en pint innan vi gick till klubben Walkabout som lag i narheten. Givetvis fick vi ga fore hela kon, det fixade vi bra! =) Dit kom aven Jenn, Rita, Adina, Dan och Luke och tillsammans dansade vi natten igenom. Vid 3-tiden blev det lite kinamat innan Anna, Adina och jag hoppade pa nattbuss N55 fran Oxfrod Circus. Anna sov hos mig och vi somnade nog vid halv 6 efter att ha tjattrat och skrattat och konstaterat att vi inte alls var trotta. Men ganska precis da vi tystnat snarkade vi ikapp.

       
I och med att ni var kameraman i fredags Anna och Jonna stjal jag era bilder. Hoppas det ar ok!

Lordagsmorgonen blev lugn och skon. Inte sa konstigt da Anna sov som en stock till kl 13. Varlden har nog aldrig tidigare varit sa chockad som over det! Jag daremot vaknade vid 9-snaret, matade katterna och fiskarna, tog ett langt, juvligt bad med de nya badoljorna jag fick av den kara familjen Lilley. Sedan blev det lang frukost framfor tv:n och jag oppnade paketet fran mams, paps och bror. Tusen tack! Puss pa er!

Efter ett tag pallrade sig Anna upp, vi gick till min lilla minishop och Anna handlade go och generos som hon ar  fodelsedagsgott till kvallen, cola och chips! Sedan gick vi hem och kollade pa Tio orsaker att hata dig i soffan under tacke och regnet smattrandes utanfor. Efter ett tag kom Susse och Luke for att hamta lite saker sa vi pratade med dem ett tag innan de akte in till stan igen. Da akte pizzan in i ugnen och efter att ha kollat pa X-factor borjade vi gora oss i ordning lite smatt for att ga till George's. Dar var det varmt och trevligt som vanligt. Dock lite hogre medelalder an det brukar.. Vi borjade prata med nagra mycket speciella, men roliga typer, varav en var  extremt sprakintresserad... Vid 1-tiden avbojde vi erbjudandet att aka vidare till ett annat stalle, i stallet gick vi hem och gjorde nagot mycket mysigare. Vi at pasta och kollade pa Dirty Dancing! Ah sa lange sedan och ah sa bra den ar! Vi slocknade vid 4 och fick nagra valfortjanta timmars somn.
 
Sondagen blev om mojligt annu slappare. Vi sov lange, kollade pa tv, boxen slocknade sa det slutade med att vi kollade pa cbeebies (motsvarande barnkanalen fast for de allra minsta). Alltid lika roligt! (Anna: "I'm here, I'm here and I'm here!" Jag dor!) Sedan kom vi pa att vi skulle anta utmangen att fixa den perfekta hyn, men efter ca 1 timme, av sminkande och sjungande/mimande/"bugsjungande" sa insag vi att det val inte var nagon dramatisk skillnad. Menmen, vi begav oss mott Liverpool Station for att ga pa sondagsmarknaden. Det osregnade och borjade bli morkt men vi holl modet upp. Av nagon mystisk anledning var marknaden slut da vi antligen kom fram sa vi hamnade pa en mysig smorgasbar istallet dar vi at lite. Efter att ha konstaterat att vi haft en jattemysig helg sa vi hejda och jag akte hem till Woodford igen. Vid 21-tiden kom familjen hem. 

Tack sa jattemycket alla underbara som gjorde helgen och min fodelsedag sa bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0