Counting the days..

Nu ar det bara 5 dagar kvar tills jag star pa svensk mark igen! Underligt.. men det ska bli kul.

Denna veckan var nog min basta au pair-vecka hittills. inte for att det direkt har hant nagot, men barnen och jag har haft det mysigt, nastan hela tiden och Jon har jobbat i stan varje dag sa det har varit lugnt hemma. Daremot har jag jobbat manga extratimmar, vilket i och for sig inte har gjort nagot da jag ju aldrig sitter barnvakt annars. Pa mandagen varSheena och Jon pa dans, dagen darpa var det julfest for alla som dansar dar, igar var Jon pa julfest med jobbet och idag ar Sheena pa julfest med sitt jobb. Det lite trakiga denna veckan var att Jenn akte hem till Kanada i tisdags. Sa Woodford ar sa klart tomt utan henne.

Men nu till helgen som var riktigt bra. Fredagen skrev jag ju om i forra inlagget. Men pa lordagen akte jag och Jenn hem till Rita dar vi slappade lite innan vi tog bussen till Canary Wharf. Vi gick runt i nagra timmar pa det toppenbraiga shoppingcentret som ligger precis vid stationen och handlade julklappar. Superbra stalle! Jag hittade en klanning som skrek Matilda sa den hangde jag undan till dagen darpa da jag hade pangar att kopa den for. Senare akte jag hem for att gora mig i ordning for luciakvallen. Pa vaggen till stationen osregnade det och klacken pa min ena sko gick av sa jag fick stressad springa tillbaka och byta for att sedan springa som en dare till tunnelbanan. jag traffade Susanne och Luke och vi tog en taxi till Brick Lane och skyndade oss in pa Fika. Dar var supermysigt och farre manniskor an vantat. Det hade varit fler dar tidigare pa kvallen da det var luciatag. Men det var trevligt anda. God svensk buffe, svenska klassiker i hogtalarna, sa som Freestyle och Gyllene Tider! Underbart!! Vi traffade aven lite roligt folk som vi at ocj sjong vackra visor med haha. Efter nagra timmar pa Fika gick vi tvars over gatan till den mysiga baren dar vi varit forut. Det var knokat med folk och sa hog musik att man knappt horde varandra alls. Men mysfaktorn var hog! Vid 2-tiden hoppade jag pa buss nr N8 till Wansted dar jag bytte till min gamla hederliga N55 som tog mig till South Woodford. Jag fick vanta ca 15 min pa N55:an och det hade jag gruvat mig lite for, men det gick jattebra. Wansted ar dessutom ett trevligt omrade. Nar jag kom hem var Jon fortfarande uppe sa jag gav honom en rapport fran  kvallen och stupade sedan i sang vid kl halv fyra.
   

Sondagen var supermysig! Jag och familjen promenerade ivag till tunnelbanan vid 11-tiden. Pa den strackan hann Mia trampa i hundbajs och lera ner sina jeans och Sheena fa ett latt sammanbrott. Men sa var vi ivag igen och allt var bra. Jag hade varit lite narvos infor att vi skulle umgas sa lange utanfor hemmet allihop, det brukar vi ju inte direkt gora, men det var jattetervligt som tur var. Vi gick av vid Marble Arch och gick till Hyde Park dar det var Christmas Fair: Winter Wonderland. Det var helt otroligt valgjort, det var svart att forsta att man befann sig i Hyde Park. Det var fullt med karuseller som passade alla aldrar, en julmarknad, uteserveringar med grillar och sma barer. Mycket folk, men valdigt bra stamning, alla gick omkring med ett leende pa lapparna. Vi akte alla mojliga karuseller och berg och dalbanor allihop och det var verkligen kul att gora det tillsammans. Vi at lunch pa en liten uteservering med tysk mat. Sa vi at tyska kottbullar (som var urgoda) och grillad potatis. Till det drack vi mulled wine= glogg. Mys! Efter nagra timmar lamnade vi Hyde Park, familjen gick till en cafe och jag begav mig till Canary Wharf igen for att hamta upp klanningen. Dar at jag aven fantastiskt god italiensk glass- apple och choklad med kanel, mums!
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0