I'm slowly becoming a londoner!

Nu har jag bott i Woodford Green i fyra dagar, men det kanns som tva veckor. Hela tiden nya intryck och saker att forsoka minnas. Men jag ar forvanad att det kanns sa bra som det gor efter sa kort tid. Jag gillar verkligen familjen, de ar jattetervliga allihop och de gor allt for att jag ska kanna mig valkommen och bekvam. Sa det kanns inte langre sa jobbigt att ta en macka mat nar jag ar hungrig utan att fraga hela tiden.

Barnen ar totally gorgeous! De ar 3 och 6 ar, inte 4 och 8 som jag trodde, men det kanns som bra aldrar. Fast jag har redan markt av att bada har extremt starka viljor.. Menmen. Nar de ar pa bra humor-oftast- ar de mysiga och glada. Vi har sakert spelat 15 spel redan ca 50 ganger, det ar populart. De har sommarlov fram till borjan av september. Mamman och pappan ar himla skona typer. De har bade semester den har veckan. De anvander inte matsalsbordet som star i ett rum bredvid belamrat med saker utan istallet ater vi i soffan, sa man skulle val kunna beskriva stamningen som valdigt laid back. Men det ar skont, for det gor det enklare att slappna av. Varje kvall har vi sett en Sagan om ringen, sa vi har val gatt och lagt oss kring 1 varje natt.

Huset mysigt och ligger i ett otroligt brittiskt omrade. Vi har en bla dorr- bara en sadan sak!! Lovely! Det ar ett lugnt omrade, med trevliga manniskor och inte sa mycket trafik.  Vara grannar Dave och Jean ar jattegulliga sa de kommer jag nog ga till om jag skulle behova hjalp med nagot nar Sheena och Jon inte ar hemma.

Igar var vi i badhuset och ovade simning med barnen, det gick val sa dar, men det var kul i allafall. Idag ska jag och tjejerna pa nagon slags barnteater pa biblioteket. Och imorn ar min forsta lediga dag sa jag ska ga pa upptacktsfard!

Jag ska ta mig i kragen och fixa ett engelskt nummer snart.

All the best,
Matilda

Kommentarer
Postat av: Peggy

upptäcktsfärd! GUD vad spännande! åk till famous three kings och ta en bira. det är det hetaste innestället i london har jag hört, så länge man inte försöker sälja sig själv. ;)

2008-08-14 @ 14:01:43
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: anna

WHAT!? Are you the girl behind the blue door!!??!! Jag är så avundsjuk! Men samtidigt så glad att du har det bra och att du har tillgång till internet så att du kan rapportera om dina äventyr! Om 2 dagar kommer jag!



Tjipp och hej!

2008-08-14 @ 18:03:15
Postat av: lillebror eric

kul att du mår bra hälsa alla.

2008-08-15 @ 17:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0